Erfaringer med Amazon.com ?
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 12-01-02 11:53

Nogen som har handlet DVD med www.amazon.com ?

Er de hurtige, pålidelige, bliver filmene snuppet i tolden ?

Hvor lang tid har I måttet vente på varene ?

Thomas

Fra : Ole Kofoed

Dato : 12-01-02 12:12

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen som har handlet DVD med www.amazon.com ?

Ja

> Er de hurtige, pålidelige, bliver filmene snuppet i tolden ?

De er hurtige til at få afsendt ordren, yderst pålidelige, og jeg gætter
på at 99% bliver snuppet.

> Hvor lang tid har I måttet vente på varene ?

De sender via Tyskland som sløver lidt ned, så kommer der
toldbehandling, jeg havde et par gavekort jeg brugte på 2 ordrer i
oktober og november, det tog 2-3 uger før jeg fik dem.

En af mine ordrer (Sergio Corbucci's Il Mercenario/Professional Gun) var
under bagatelgrænsen på de 80,- kr. men Post DK sendte min en regning
alligevel, jeg skrev så til Post DK og bedte om pengene tilbage, 14 dage
senere fik jeg et brev fra Told/Skat om at de var igang med at behandle
min "sag", her en måned efter har jeg ikke hørt en pind fra dem Det
ender nok med at jeg får en check fra Told/Skat på told/moms beløbet og
jeg så skal have fat i Post DK for at få gebyret på de 50,- kr. tilbage

Mvh.

Ole

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-01-02 12:40

Thomas Mouritsens skrev:

> Nogen som har handlet DVD med www.amazon.com ?

Nej, men jeg har købt flere bøger. Og det er gået rigtig godt. En bog
nåede aldrig frem - sandsynligvis pga. det engelske postvæsen. Det var
bare et spørgsmål om at give Amazon besked pr. e-mail - så sendte de en
ny kvit og frit. No questions asked.

> Er de hurtige, pålidelige, bliver filmene snuppet i tolden ?

Hvis det overhovedet kan lade sig gøre, så brug den engelske eller tyske
Amazon (www.amazon.co.uk og www.amazon.de). Så er du sikker på at slippe
for told.

> Hvor lang tid har I måttet vente på varene ?

To-tre uger.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 12-01-02 13:47

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det overhovedet kan lade sig gøre, så brug den engelske eller tyske
> Amazon (www.amazon.co.uk og www.amazon.de). Så er du sikker på at slippe
> for told.

Men hvis man bruger den enegelske betaler man dog dansk moms, og så begynder
besparelsen at blive lille. Og de sælger naturligvis ikek R1 film, hvilket
man umiddelbart må forvente at manden er efter når han snakker om
amazon.com.

Jeg har ingen reservationer hvad anår firmaet amazon, jeg er helt tryg ved
at handle med dem. Man er dog så godt som sikker på at der ryger
told+moms+gebyr på, så det skal man kalkulere med i prisen. Man skal ikke
handle hos dem pga. prisen, men det kan jo tænkes at de har en vare manikke
kan finde andetsteds.

Joakim

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 12-01-02 13:54

Tak for svarene

Jeg har dog fundet ud af, at jeg kan få mine varer her i byen alligevel, så
det bliver ikke Amazon denne gang.

Det bliver osse noget dyrt, med både told, moms og gebyrer........det har
jeg ikke lige lyst til.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-01-02 14:10

Jeg bruger amazon.co.uk
Bestiller om mandagen har dem om lørdagen
Ingen told, men betaler moms (deres priser er uden moms)
Køb fx en sprit ny CD - giv ca 175 kr incl alt. Ikke helt billigt, men hvis
den ikke kan fåes herhjemme er det er fair pris.

Hvis du vil have et 5 £ gave kort kan du få det. Øhhh 5£+moms = 6,25£ -
betaler næsten portoen. Du skal være ny kunde. Jeg får et tilsvarende
gavekort.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : zman

Dato : 12-01-02 15:32

On Sat, 12 Jan 2002 11:53:22 +0100, "Thomas Mouritsen"
<thomas_m@post10.tele.dk> wrote:

>Nogen som har handlet DVD med www.amazon.com ?
Ja

>Er de hurtige,
Det vil jeg ikke sige de er *,men har også kun købt derfra en gang

>pålidelige,
Ja , - II -

>bliver filmene snuppet i tolden ?
JA - med 99%
Jeg har lige igår modtaget en pakke fra en ven derover
fra,i den var der 2 video-bånd,med nogle tv-shows på...
og på pakken var der et "fint" klistermærke hvor der stå :
Lukker efter toldkontrol !!!

*ca. 1måned og filmen var på lager!

zman