Upload påvirker downlaod?
Fra : Chingachgook

Dato : 12-01-02 11:13

Jeg regnede ikke emd at min upload ville påvirke min downlaod SÅ meget!
Jeg ahr et Eicon DIva ADSL modem fra Tiscali, samt en 512/128 linie.Når jeg
downlaoder med maks. hastighed, ca. 56-58 kb/sek, og samtidig begynder at
uplaode med maks. hastigghed, ca. 12 kbsek, så daler min download f.eks. ned
til 35 kb/sek eller mindre!!! :((((

Øhh... er det normalt? Da jeg havde Stofanet skete disse ting ikke

/Chingachgook

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-01-02 11:16

In article <c_T%7.18244$Zm5.1738618@news000.worldonline.dk>, Chingachgook wrote:

> Øhh... er det normalt? Da jeg havde Stofanet skete disse ting ikke

Kort svar: Ja.
Langt svar: Kig tilbage i gruppen, dette spørgsmål er stillet så mange
gange før.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Would you care to drift aimlessly in my direction?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-02 11:32

www.makr.dk/?updown

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Chingachgook

Dato : 12-01-02 13:51

okay.. interessant læsning.......! men nu hvor jeg har en ftp server kørende
og der er en der uploader til mig (dvs. jeg downlaoder ;) , samtidig med at
jeg upper til en anden ftp, så er min download hastighed ikke faldet !!!
downlaod er i øjeblikket på 55,6 kb/sek, mens upload er på 10,5 kb/sek
(kilde: DUmeter)
Så jeg ved ikek om den artikel også gælder ftp overførsel? bruger ftp da
TCP?

//Chingachgook

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-02 13:53

> Så jeg ved ikek om den artikel også gælder ftp overførsel? bruger ftp
da
> TCP?

Ja, men forskellige ting kan mindske effekten

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-01-02 10:01

"Chingachgook" <famtaba@tiscali.dk> wrote:

>downlaod er i øjeblikket på 55,6 kb/sek, mens upload er på 10,5 kb/sek

Så er det jo derfor. Hvis der kun uploades med 10,5 kB/sek, er der
rigelig plads til, at du også kan sende TCP-kvitteringspakker for din
download, og derfor påvirkes den ikke (bortset fra, at
kvitteringspakker for din upload selvfølgelig stjæler en ubetydelig
mængde båndbredde).

Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe det
væk, du ikke svarer på.

--
Allan Olesen, Lunderskov