stivkrampe
Fra : Pia

Dato : 12-01-02 10:47

kan hunde få stivkrampe, og indgår det i deres hvalpevaccination? Min hund
blev bidt i benet i går aftes, men vagtdyrlægen mente ikke jeg behøvede køre
rundt midt om natten for at blive syet, og nævnte ikke selv noget om
stivkrampe, kun antibiotika, hvis der gik betændelse i. (2 x 1 x ½ cm) Så
kom jeg til at tænke på det her til morgen, bl.a. med heste er det fx meget
vigtigt.

ja, den slags sker altid om fredagen, når "tante Agnete" ikke har åbent...

:Pia & Max (la' nu vær med at pille mere! Jeg har det fint! Gi mig noget
mad)

Fra : Malle-brok

Dato : 12-01-02 13:42

Hej Pia.

Ifølge »Vejledning i sundhedstjeneste for tjeneste- og specialhunde« er
stivkrampe hos hunde heldigvis meget sjældent. Du skal dog sørge for at
holde dybe sår rene og åbne, ligesom der skal gives penicillin ....

Jeg er ikke sikker, men dengang min gamle hund blev overfaldet, tror jeg
faktisk den fik en stivkrampevaccination, men det var også ret voldsom, så
den måtte syes med 16 sting i maven, og da såret ikke ville hele, måtte den
opereres og gik med dræn i næsten 2 mdr. !!!!

Så alt efter hvor voldsomt han er blevet bidt, vil det nok være en god ide
lige at kigge forbi dyrlægen. Er det kun en overfladisk skramme, har jeg
altid "bare" badet med lidt lunkent vand og klippet hårene omkring såret, så
det ikke gør ondt når såret begynder at hele.

Håber dette var svar nok

G O D W E E K E N D
Carina

- - -
Min hund:
http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm

Fra : Pia

Dato : 12-01-02 12:54

> [...]
> altid "bare" badet med lidt lunkent vand og klippet hårene omkring såret,

> det ikke gør ondt når såret begynder at hele.

Dyrlægen mente ikke det var nødvendigt at se ham, selvom jeg helt klart
havde fået det syet, hvis det var mig selv som fik en flænge på den
størrelse. Men hvis han bliver varm eller hæver (forben), vil jeg straks
sørge for at han får et skud penicillin. Ellers har jeg været på apoteket
efter diverse remedier til sårbehandling og forbinding efter min fars (læge)
instrukser. Det med hårene var nok en god ide, jeg tænkte på det, men vidste
ikke, om jeg kunne holde ham samtidig. Han vil helst se på, hvad jeg
laver... Til gengæld rører han ikke forbindingen jeg har lavet. Han er en
god dreng!

:Pia