Truckermusik?!!!!!
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 10-01-02 22:09

Jeg drager om ca. tre uger på rus-tur (JÆS!!!! Efter længere tids hårdt
arbejde er det lykkedes mig at blive optaget på fysioterapeut-studiet!!!!)
under temaet "Truckertræf 2002" og skal blandt andet medbringe
truckermusik....men er der nogen der kan hjælpe med lidt titler,
kunstnernavne eller lignende?

Mvh Mads

Fra : QuickMic

Dato : 12-01-02 09:34

Mads Thorning Pedersen <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1oqrg$1pmi$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> under temaet "Truckertræf 2002" og skal blandt andet medbringe
> truckermusik....men er der nogen der kan hjælpe med lidt titler,

Kris Kristoffersen med CONVOY må da være den største af alle
klassikere......

QM

Fra : zcully

Dato : 12-01-02 10:14

Det er kun ham der spiller hovedrollen...
Det er C.W.Mccall der har lavet den. Hele den cd/plade den er på er en
totalt Trucker plade (kan ikke lige huske hvad den hedder).
Hva med Tubby Gold *G*

/Zcully

Fra : Carl Drud

Dato : 12-01-02 10:03

"QuickMic" <mss9b@worldonline.dk> wrote:

> Kris Kristoffersen med CONVOY må da være den største af alle
> klassikere......

Kris Kristoffersen spillede hovedrollen i filmen, men sang ikke
titlesangen. Det gjorde C.W. McCall.

http://www.techren.net/mccall/works/convoy/
--
Carl

Fra : nikolaj borg

Dato : 12-01-02 10:33

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote in message
> Jeg drager om ca. tre uger på rus-tur (JÆS!!!! Efter længere tids hårdt
> arbejde er det lykkedes mig at blive optaget på fysioterapeut-studiet!!!!)

Tillykke :)

> under temaet "Truckertræf 2002" og skal blandt andet medbringe
> truckermusik....men er der nogen der kan hjælpe med lidt titler,
> kunstnernavne eller lignende?

DR's De Uprofessionelle havde et tema om truckere for et lille års tid
siden. Måske kan du finde noget på deres hjemmesie?

http://www.dr.dk/skum/prof/uge5_truckere.shtm

/Nikolaj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-01-02 12:13

> [...]
> under temaet "Truckertræf 2002" og skal blandt andet medbringe
> truckermusik....men er der nogen der kan hjælpe med lidt titler,

_________________________

Her får du lige nogle af de aller populæreste navne indenfor den genre:

Danske grupper/sangere som synger på amerikansk:
1: Leif Kerstein and Winchesters (Har spillet på trucker- og
countryfestivaler og i countryklubber) PS: Har også haft succes indenfor
dansktop
2: Next of kin
3: Royal Danish Country Band
4: Highway Forty "svensk gruppe"

Country på amerikansk:
1: Alan Jackson (Sansynligvis verdens populæreste countrysanger, som tit er
på countryhitlisterne)
2: Loretta Lyn
3: Conway Twitty

Danske grupper/sangere som synger på dansk::
1: Simon Von Koney (Det er ham med Jeg ønsker mig hjem)
2: Horsens Hardy
3: Kim Og Drengene (Det er dem med landeplagen Pigen På Gården)
4: Countryexpressen (På Dansktoppen i øjeblikket)
PS: Alle disse 4 country-grupper har nylig haft sange på Dansktoppen, så det
er ubetinget landets mest populære dansksyngende grupper/sangere

og dog, vi må ikke glemme Teddy Edelmand (Det er ham med Himmelhunden)

Nu har du lidt at gøre med hvad enten du ønsker at det skal være på
amerikansk eller dansk

Prøv forresten lige denne link til nordeuropas største
country/truckerfestival: www.countryfestivalen.no/seljord.htm

Hilsen trucker-experten

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-01-02 14:30

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-01-02 15:51

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c401a36$0$5453$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

______________

Fra : Peter Kaas

Dato : 12-01-02 13:40

>skal blandt andet medbringe
> truckermusik....men er der nogen der kan hjælpe med lidt titler,
> kunstnernavne eller lignende?

Bortset fra "Convoy" med C.W. McCall, som allerede er blevet nævnt, så må
det da være Lynyrd Skynyrd - go' klassisk truckerrock med masser af
elguitarer og fede tekster om sprut, våben, kvinder etc.

Mvh
Peter

Fra : Lars B.

Dato : 12-01-02 18:52

Roger Miller - King Of The Road
Lynard Skynard - Sweet Home Alabama
Willie Nelson - On The Road Again

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Rhythm

Dato : 13-01-02 00:02

"Lars B." <lbe@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Roger Miller - King Of The Road
> Lynard Skynard - Sweet Home Alabama
> Willie Nelson - On The Road Again
>
> --
Og Johnny Cash , han har dælme lavet mange trucker numre.
Sjovt at ingen af jer andre nævner ham.

Mvh
Rhythm

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-01-02 00:29

Rhythm <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1qf6r$1q1h$1@news.cybercity.dk...

> "Lars B." <lbe@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Og Johnny Cash , han har dælme lavet mange trucker numre.
> Sjovt at ingen af jer andre nævner ham.
>
> Mvh
> Rhythm
___________

Ups.. Det var egentligt ret pinligt

Fra : Peter G.

Dato : 13-01-02 00:34

In article <a1qf6r$1q1h$1@news.cybercity.dk>, Rhythm
<hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote...

> Og Johnny Cash , han har dælme lavet mange trucker numre.
> Sjovt at ingen af jer andre nævner ham.

Der gjorde du mig nysgerrig. Hvilke Johnny Cash numre tænker du på?

Som svar på det oprindelige indlæg fandt jeg dette på
http://www.allmusic.com . Du kan eventuelt selv gå ind og læse mere.

Truck Driving Country
genre: Country
Truck Driving Country is an offshoot of honky tonk, country-rock, and
Bakersfield country. It's hard- driving music, with a beat straight out
of country-rock and sentiments from honky tonk. Often, the songs are
about driving trucks or heartbreak. The music reached a larger audience
in the late '70s, when the CB phenomenon swept pop culture and the films
Convoy and Smokey and the Bandit popularized truck driving country.

Related Styles: Traditional Country Country-Rock Honky Tonk Western Swing
Revival

Some Important Albums
Red Simpson: Best of Red Simpson: Country Western Truck Drivin' Singer
[1999]
Various Artists: Rig Rock Deluxe: A Musical Salute to the American
Truck Dri [1996]
Red Sovine: Best of Red Sovine [Teevee] [1995]
Various Artists: Truck Driver's Boogie: Big Rig Hits Vol. 1: 1939-1969
[2001]
Dick Curless: Tombstone Every Mile [Capitol] [1973]
Dave Dudley: 20 Great Truck Hits: Dave Dudley [1983]
Dick Curless: Tombstone Every Mile [Capitol] [1973]

List of Key Artists
Dick Curless
Dave Dudley
Jimmy Martin
C.W. McCall
Bob Newman
Red Simpson
Ralph Stanley
Red Steagall
Mac Wiseman

List of Most Frequently Accessed Artists
Ralph Stanley ( 277)
Jimmy Martin ( 114)
Mac Wiseman ( 50)

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Rhythm

Dato : 13-01-02 18:05

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> skrev i en meddelelse
> In article <a1qf6r$1q1h$1@news.cybercity.dk>, Rhythm
> <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote...

> Der gjorde du mig nysgerrig. Hvilke Johnny Cash numre tænker du på?

Alle hans numre kan faktisk kategoriseres ind undet trucker musik , men den
største af dem alle må være Rings Of Fire , den er en rigtig klassiker.
Men jeg vil sige at du skal undersøge om hvad han har lavet i 70´erne og
80´erne
for det var i de årtier hvor han rigtigt lavede tonsvis af trucker numrer.
Og som Åge siger er det pinligt at han ikke er blevet nævnt da han er "the
godfather of
trucker hits".
Prøv at chekke hans site på www.johnnycash.com/ for at nævne numre
er svært når det drejer sig om mere end 1500 numre og 500 albums

Mvh
Rhythm

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-01-02 19:15

Rhythm <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1semp$1v70$1@news.cybercity.dk...

> "Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> skrev i en meddelelse

___________

Hvad med også lige at nævne den australske Johny Cash, nemlig Slim Dusty.
Læs mere på www.slimdusty.com.au
I denne uge er han nr. 4, 7, 9 og 13. Hvem var det forresten som snakkede om
at traditionel country ikke er så populært ?

Fra : nikolaj borg

Dato : 12-01-02 13:56

> [...]
> under temaet "Truckertræf 2002" og skal blandt andet medbringe
> truckermusik....men er der nogen der kan hjælpe med lidt titler,

ZZ Top er vel også et godt bud. Nu, hvor de har måttet aflyse deres
koncerter i Afghanistan
(http://www.chaser.com.au/show_story.asp?ID=395&ED=47&NAME=ZZTop) har de
måske tid til at spille live.

/Nikolaj