Skærme
Fijala 3554
hjælp før køb af Sony Multiscan A230
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 12-01-02 01:44

Jeg har bare fået af vide at A230 skulle være en god skærm, men jeg har ikke
set nogle indlæg om den her i NG.

Er der nogen der har nogle erfaringer med den, for jeg vil gerne have lidt
en idé om hvad det er jeg er lige ved at købe.

Jeg har ikke kunnet finde nogle reviews nogensteder, kun korte beskrivelser
af den. Umiddelbart ser den ikke så forskellig ud fra G220, men der må da
være nogen herinde der kender forskel på de forskellige serier osv.

Faktisk så ved jeg så lidt om den, så jeg ikke aner hvad det er jeg gerne
vil vide... Ku' I ikke godt lige komme med nogle kommentarer, så jeg kan nå
at ombestemme mig hvis der skulle være "problemer" med den...

Gerne mail direkte.

35mm@film.dk/ICQ#:75303075

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-01-02 08:26

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> skrev

> [...]
da
> være nogen herinde der kender forskel på de forskellige serier osv.

Okay - her følger min egen subjektive vurdering / tro / overbevisning

A-serien: Fancy design, men svarer i billede til E-serien.
E-serien: Ikke helt så flot billede som G-serien.
G-serien: Den "professionelle" serie, med flot billede.
FW-serien: Den super-duper-professionelle serie, med den allerbedst
tænkelige billedkvalitet.

> [...]
kan nå
> at ombestemme mig hvis der skulle være "problemer" med den...

Jeg kender ikke skærmen, men du skal være opmærksom på at selvom A-serien
muligvis har et pænt design, har den ikke nær de samme kvaliteter som
G-serien. Jeg ville klart gå efter G220 (eller vente på G230, hvis den
ikke allerede er kommet - den skulle have en forbedret
billedrørsteknologi.).

> Gerne mail direkte.

Næh - dette er en nyhedsgruppe

mvh
Peter

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-01-02 18:14

Tim Lerche Sørensen wrote:

> Jeg har ikke kunnet finde nogle reviews nogensteder, kun korte beskrivelser
> af den. Umiddelbart ser den ikke så forskellig ud fra G220, men der må da
> være nogen herinde der kender forskel på de forskellige serier osv.

A230'eren er helt ny så det er sikkert stærkt begrænset hvor mange der
har en pt., men Sony reklamerer med at de har lavet en kraftig
forbedring at elektronkanonen på netop den model og derfor tror jeg
netop den skærm er et hit (altså i den klasse dvs. størrelse og pris m.m.)

Prøv og spørg i de internationale nyhedsgrupper, der er mere trafik og
større chance for at nogen har prøvet den.

> Faktisk så ved jeg så lidt om den, så jeg ikke aner hvad det er jeg gerne
> vil vide... Ku' I ikke godt lige komme med nogle kommentarer, så jeg kan nå
> at ombestemme mig hvis der skulle være "problemer" med den...

Se www.sony-cp.com for specs.

Mvh

Bruno