PHP til at lave udtræk fra msSQL db
Fra : Thomas Damgaard

Dato : 11-01-02 23:41

Hej

Kan det lade sig gøre (og hvordan) at trække data ud fra en msSQL database
med PHP?
Sagen er den, at jeg har to servere som skal kunne lave udtræk fra samme
database(der er en msSQL).

Fra : Robert Piil

Dato : 11-01-02 23:46

Jep.

http://dk.php.net/manual/en/ref.mssql.php

--
Robert Piil
http://rpiil.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-01-02 00:08

"Thomas Damgaard" <foo@fjerritslev-gym.dk> wrote in message
> Kan det lade sig gøre (og hvordan) at trække data ud fra en msSQL database
> med PHP?

Tjah, lad os prøve at se:
http://dk.php.net/mssql

Søreme jo. Der er dit andet spørgsmål besvaret, og dermed også dit første.
:)

Så let kan det gøres.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-01-02 00:06

Thomas Damgaard skrev:

> Kan det lade sig gøre (og hvordan) at trække data ud fra en msSQL
> database med PHP?

Jeps. Hvis PHP-scriptet befinder sig på en Unix-server, så kan du
f.eks. bruge FreeTDS (http://freetds.org) + MS SQL-funktionerne
(http://dk.php.net/manual/en/ref.mssql.php). På Windows går jeg ud fra,
man bare kan bruge ODBC + MS SQL-funktionerne.

Se i øvrigt http://phpbuilder.com/columns/alberto20000919.php3.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/