Musik i film.... (lidt Charlies Angels spo~
Fra : zcully

Dato : 11-01-02 20:54

(jeg viste ikke lige hvad der passede på det her som overskrift??)

Jeg har lige set Charlies Angels igen igen igen.......
Har efterhånden set den en del gange. Syntes den er totalt fed og nej ikke
kun på grund af pigerne. Jeg syntes at slåskampene og actionsekvenserne er
totalt godt sat sammen med musikken deri. Bl.a. Drew Barrymores scene hvor
hun er bagbundet og Blurs Song 2 kører i baggrunden eller Prodigys Smack my
bitch up i racerbil scenen eller Luci Lou slåskamp på borgen med Korns Blind
osv osv...

Så var det lige jeg kom til at tænke på om der er andre film hvor slåskampe
eller actionscener hænger totalt sammen med musikken på en slags musikvideo
måde som her??

/Zcully

Fra : Windom Earle

Dato : 11-01-02 22:12

Matrix fik vist nok også gode anmeldelser på dette område...

Fra : Jakob Madsen

Dato : 12-01-02 02:46

> [...]
slåskampe
> eller actionscener hænger totalt sammen med musikken på en slags

Det første jeg lige umiddelbart kommer til at tænke på er en scene fra De
Blodrøde Floder, en slåskamp til musikken fra et computerspil (mener at det
er Tekken), den er ret fed

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Emil Rune

Dato : 12-01-02 12:19

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
slåskampe
> eller actionscener hænger totalt sammen med musikken på en slags

Der er efter min mening lagt fed musik til stort set alle actionscenerne i
The Fast and the Furious.

Emil

Fra : nikolaj borg

Dato : 12-01-02 12:24

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> [...]
slåskampe
> eller actionscener hænger totalt sammen med musikken på en slags

Er det ikke i Face/Off at der er den vilde John Woo-skydescene til tonerne
af "over the rainbow"? En fantastisk scene

/Nikolaj

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-01-02 23:20

On Fri, 11 Jan 2002 20:54:13 +0100, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

>eller Prodigys Smack my bitch up i racerbil scenen

Det er da i slåskampscenen ca. 24 minutter ind i filmen, hvor pigerne
har været til fest, løber efter en person, smider deres forklædninger,
og personen med stokken laver en vejrmølle igennem et par
gitterlåger...?

--
- Peter Brodersen

Fra : zcully

Dato : 12-01-02 23:46

Er det også der??

Den er også i racerbil scenen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-01-02 00:23

On Sat, 12 Jan 2002 23:46:05 +0100, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

>Er det også der??
>
>Den er også i racerbil scenen

Checkede lige... ja, den er begge steder - i begge tilfælde, når man
"rigtigt" ser skurken. I racerbil-scenen er det så anden gang.

Synes dog, den er mere markant i førnævnte kampscene, som jeg måske
blot husker bedre fra filmen. Der går de selvfølgelig også lettere
amok med stunts og effekter.
--
- Peter Brodersen

Fra : Wolfgang

Dato : 13-01-02 15:39

> [...]

slåskampe
> eller actionscener hænger totalt sammen med musikken på en slags

Jeg husker en smuk scene fra The Fifth Element, hvor Leeloo udkæmper en
smukt koreograferet slåskamp med nogle bad guys på space-resort'en. Den
hænger smukt sammen med divaens sang.

/w