BARF
Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-01-02 19:24

Hej

Til evt. interesserede kommer her en link til en side om naturlig fodring af
katte: http://selkatztonkinese.com/natural.html

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 11-01-02 21:24

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> Hej
>
> Til evt. interesserede kommer her en link til en side om naturlig fodring
> [...]

Nå så det var DET som BARF stod for *L* Jeg følte mig lidt dum og uvidende
over aldrig at have hørt om det, og følelsen blev ikke mindre efterhånden
som tiden gik og "alle andre" lod til at vide hvad det var for noget...

Men altså.. Nu udstiller jeg sikkert min uvidenhed igen, men...må man godt
gi' sin kat rå kylling? altså for det første...er det ikke farligt med
knoglerne? for slet ikke at tale om salmonellaen.... jeg tro'de ikke katte
måtte få fjerkræ? (altså bortset fra selve kødet? Vores sidder på det
nærmeste PÅ tallerknerne når vi får kylling *L*) Og ja jeg ved godt at katte
i naturen kan fange fugle og hvordan klarer de så DET uden at få et ben på
tværs? Det har jeg altid regnet for et af livets mysterier... Men ud over
(salmonellabefængt?) kylling hvad er så godt at give dem? Rå kanin er ikke
sådan at opdrive heromkring, og jeg tror min datter ville blive ked af det
hvis jeg gav kattene lov til at æde marsvinet (de vil ellers gerne *G*)

Hilsen
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-01-02 22:06

Hej Lisbeth

Jeg er jo kun lige begyndt at undersøge tingene, men mit indtryk er at man
kan give alle slags kød og alle slags ikke-tilberedte ben.

Det er klart, at der er en salmonella- fare og camfylobactorfare, og selv om
katte er meget mere modstandsdygtige end vi mennesker kan de altså få det.

Når jeg er blevet interesseret i det, er det fordi jeg har indtryk af, at vi
gennem vor fodring, gør vore kattes maver sarte. Og så fordi jeg har set,
hvor glade mine killinger er for især råt kyllingekød og -hjerter.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-01-02 01:01

Lisbeth Hviid Jakobsen wrote:

> [...]
> i naturen kan fange fugle og hvordan klarer de så DET uden at få et ben på
> tværs? Det har jeg altid regnet for et af livets mysterier...

Præcis det samme tænkte jeg. Men da debatten ramte dette emne sidst ,
kom "den anden Ann" (K) med en forklaring - nemlig at det kun er
_varmebehandlede_ fugleknogler der splintrer. Ikke de friske. (Ret mig,
hvis jeg tager fejl, navnesøster ) Jeg syntes det lød rigtigt - for
jeg havde også tænkt "Jamen, hvad gør de i naturen"
Salmonella bider vist ikke så let på katte som på os - men de kan da få
det. Måske en vis del af de vilde katte går rundt med dårlig mave??

Mange hilsner fra Ann R
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Ann K

Dato : 12-01-02 12:25

Hejsa.
Du har fået helt rigtig fat i det navnesøster
Endnu har jeg ikke set en mis tænde bål for at tilberede den nys
indfangne lækkerbid (solsort, musvit, gærdesmutte, what-ever) *sss* Her
nydes den slags sjældne fangster rå, uden fjer og (helst) langt uden for
de to-benedes rækkevidde... Kattene har nemlig opdaget at vi tager
mamsen fra dem, hvis vi ser dem med en fugl!
At katte så (nøjagtig lige som mennesker/hunde osv) kan få et ben galt i
halsen... tja, det har jo intet at gøre med om benet er tilberedt eller
ej...........

Mvh Ann

Fra : LOUISE FERM

Dato : 12-01-02 18:49

Hej Nina, sidan nedan är bra !! Jag har sedan över ett år tillbaka utfodrat
mina katter och hund enligt BARF (nästan till 100%)
Gick direkt in i yahoo-gruppen "rawcats" och fick rek.länkar till bla
vet.Billinhurst&Pollak natural diet for dogs and cats och naturligtvis
mängder med andra länkar. Utfodringsprincipen känns mer än tillfredställande
och efter rundvandringarna i foderindustrierna så får jag en krypande
äckelkänsla bara genom att se o lukta på dessa torrfoderpåsar hu hu hu
Är det BARF du nu provar på så önskar jag dig lycka till Nina
Trevlig helg
Louise