Slægtsside - igen!
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 11-01-02 19:33

Min 'hovedside':

http://home19.inet.tele.dk/san/slaegt.htm;

kan ikke åbnes fra Netscape (4) - hverken direkte eller via links!

Øvrige ('sideordnede') sider:

http://home19.inet.tele.dk/san/LPH2.htm;
http://home19.inet.tele.dk/san/VIG.htm;

loader problemfrit!

I IE 5 virker alt perfekt - hvad pokker kan problemet være??

Hvis nogen har mulighed for test i andre browsere, hører jeg meget gerne
derom! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Stig Nygaard

Dato : 11-01-02 20:23

Hej Hans

Hans H.V. Hansen wrote:

> Min 'hovedside':
> http://home19.inet.tele.dk/san/slaegt.htm;
> kan ikke åbnes fra Netscape (4) - hverken direkte eller via links!

Der er strukturelle fejl i din HTML-kode. Du bør bruge en validator til
at checke din kode.

Jeg prøvede W3C's (http://validator.w3.org/) som først brokker sig over
din !doctype:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fhome19.inet.tele.dk%2Fsan%2Fslaegt.htm&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Jeg er faktisk lidt i tvivl om det er fordi dele af !doctype er
case-sensitive eller hvorfor du får den fejl, men prøv den !doctype
validatoren selv foreslår i bunden af siden.

Hvis jeg nu tvinger validatoren til 4.01 Transitional fås følgende resultat:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fhome19.inet.tele.dk%2Fsan%2Fslaegt.htm&charset=%28detect+automatically%29&doctype=HTML+4.01+Transitional

Her er det vigtigste at du har glemt at lukke et TABLE tag.
Erfaringsmæssigt medfører det en blank side i Netscape 4.x. Du bør nok
også kigge på de STYLE tags der er ulovligt placeret i din kode (skal
ligge i HEAD). Der er også en række andre småfejl i koden. Men som sagt,
så vil det manglende </TABLE> nok løse dit Netscape 4.x problem.

Siden ses i øvrigt fint i min Mozilla 0.97.

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ? --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 12-01-02 00:08

Stig Nygaard <stig@REMOVE-THISrockland.dk> wrote:

> Der er strukturelle fejl i din HTML-kode. Du bør bruge en validator til
> at checke din kode.

Tak for vinket - det var faktisk noget kode, jeg havde 'hugget' og
ændret lidt på!
Jeg har så åbenbart ændret lidt 'hovedløst'?
Her til aften har jeg simpelthen omskrevet hele koden fra grunden - og
nu virker det!! I er yderst velkomne til at kigge og kommentere igen!:))

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-01-02 02:26

Sat, 12 Jan 2002 00:08:27 +0100, skrev h2vh@post6.tele.dk (Hans
H.V. Hansen):

>Her til aften har jeg simpelthen omskrevet hele koden fra grunden - og
>nu virker det!! I er yderst velkomne til at kigge og kommentere igen!:))

Øhh - ja, det virker, men kodemæsssigt er det ikke særlig pænt.

Man bør ikke bruge &nbsp; til at lave afstand med.
Du kunne have klaret det meste ved at bruge en margin i passende
bredde.

Du bruger Stones Webwritter, her er der også en masse med css,
ved lejlighed bør du kigge på det og lære at bruge det i stedet
for gammeldags koder, som du bruger nu.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 12-01-02 13:52

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:
> Øhh - ja, det virker, men kodemæsssigt er det ikke særlig pænt.
>
> Man bør ikke bruge &nbsp; til at lave afstand med.
> Du kunne have klaret det meste ved at bruge en margin i passende
> bredde.

Alle tiders1

> Du bruger Stones Webwritter, her er der også en masse med css,
> ved lejlighed bør du kigge på det og lære at bruge det i stedet
> for gammeldags koder, som du bruger nu.

Ja, jeg har faktisk snuset lidt til CSS - men har (også her) adskilligt
tilbage at lære! :)

Tak for hjælp/ulejlighed - god weekend!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-01-02 20:58

Fri, 11 Jan 2002 19:33:02 +0100, skrev h2vh@post6.tele.dk (Hans
H.V. Hansen):

>http://home19.inet.tele.dk/san/slaegt.htm;
>
>kan ikke åbnes fra Netscape (4) - hverken direkte eller via links!

Det ar dog en frygtelig bunke tabeller, der er en af dem, der
ikke er afsluttet, det er derfor.

Kig på validering:
http://makeashorterlink.com/?Q50E5294

PS. Doctype er også forkert angivet + mange andre fejl.