Verden vil bedrages.
Fra : Fischer

Dato : 11-01-02 18:48

Med udsigt til en kedelig fredag aften faldt jeg over et kuponkatalog.
Stedet hvor alle drømme går i opfyldelse.

Og ganske rigtigt:
"Bliv mobil med stil! 0,- i udbetaling."
"Alle de hotte telefoner uden udbetaling"

Man kan selvfølgelig vælge at købe kontant. For eksempel kan man købe en
Nokia 8310 til 4295,- + porto (50,-). Samme telefon kan jo købes hos
Tele2Shop for 3499,- + porto.

Men mere attraktivt er det at man kan få samme telefon på afbetaling til kun
174,- kr. pr. måned. Nu kan alle få råd til deres drømmetelefon!
Regne, regne, regne: 48 måneder á 174,- giver en afbetalingspris på 8352,-
kr.!!!!
Yep - det er sg* da stil ..... :-|

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-01-02 21:37

Fischer skrev:

>Men mere attraktivt er det at man kan få samme telefon på afbetaling

Det er det der kaldes "afbedrag", og du har lige regnet ud
hvorfor.

--
Bertel

Fra : jabbe

Dato : 12-01-02 11:15

Ja hvem er det der er dumme???
Dem der sælger den med den ordning, eller dem der køber dem??? Jeg ved det
godt...:)

Nu er der en del mennesker der lever med røven i vandskorpen, og det er dem
de udnytter(kramer & Co) For de kan jo ikke lige smide 4Kg for en tele fon
men de kan godt afse små 200 om måneden..... Og så kommer det vi andre grine
af... for de fleste kigger ikke længere..... hverken på hvor længe de skal
betale eller hvad de egentlig kommer til at betale for djævelskabet...:)

Jabbe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-02 15:44

jabbe skrev:

>Nu er der en del mennesker der lever med røven i vandskorpen, og det er dem
>de udnytter(kramer & Co) For de kan jo ikke lige smide 4Kg for en tele fon

Jo, hvis de låner pengene i banken.

--
Bertel

Fra : Anders HJ

Dato : 12-01-02 16:38

Man kan jo også bare gøre det, som de fleste normalt tænkende gør, at VENTE
til man har råd.

Anders

Fra : Mickey

Dato : 12-01-02 16:38

> Jo, hvis de låner pengene i banken.

hvilket stort set altid vil være billigere!

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : jabbe

Dato : 12-01-02 17:23

Nu er det jo således at de folk der køber på den måde somregel ikke kan låne
i banken da de sidder stramt i det økonomisk....

Kender et par stykker der desværre har det sådan...

Jabbe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-02 21:36

jabbe skrev:

>Nu er det jo således at de folk der køber på den måde somregel ikke kan låne
>i banken da de sidder stramt i det økonomisk....

Ikke underligt hvis de køber på afbedrag.

--
Bertel

Fra : jabbe

Dato : 15-01-02 16:28

Nemlig... det er en ond cirkel....

Fra : Per Thomsen

Dato : 16-01-02 09:18

> Nemlig... det er en ond cirkel....

> låne

Jep - Det er dyrt at være fattig.

Per

Fra : Anders HJ

Dato : 11-01-02 19:47

Var selv chockeret da jeg læste den kuponreklame for 'Kramer & Co.'.

En T68 kommer op på over 9.000 kr. Forestil dig at betale af på en telefon
om fire år, der er dybt forældet (alle de andre sidder til den tid med
videotelefoner og flyver i flyvende tallerkener).

Anders