Soltek 85DRV og Q-Tech PSU
Fra : Søren Christensen

Dato : 11-01-02 18:19

Hej NG!

Jeg har netop købt og installeret:

Soltek 85-DRV (Via P4X226 chipset) socket 478 /m. onboard lyd
http://www.soltek.de/downloads/manuals/85drv.pdf

PSU: Silent Systems 300W
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=29&page=1

Mit problem består i at jeg kan høre mine hd's og cd-rw spinne op i
højtalerne - MEGET tydeligt.
(Det lyder lidt ligesom generator støj i car-fi anlæg)
Når computeren har bootet og er i windows er der stadig alt mulig underlig
støj i højtalerne.
Det skal lige siges at jeg har hentet den sidste nye audiodriver fra
soltek.com og har også prøvet flere forskellige med samme resultat.

Nogen der har oplevet det samme, evt. med et andet bundkort?

Eller nogen der kan pege på enten mobo eller psu og sige at det er det/den
det er galt med?

Bare har nogle gode råd...?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Søren

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 12-01-02 15:58

Søren Christensen wrote:

> Mit problem består i at jeg kan høre mine hd's og cd-rw spinne op i
> højtalerne - MEGET tydeligt.

Det er et typisk problem med onboard lydchip.
Køb et PCI lydkort, eller lån et for at se om det i det hele taget vil
køre, det er tit at man ikke kan få et andet lydkort til at virke når
der er onboard lydchip i forvejen.

Fra : Allan Henriksen

Dato : 13-01-02 11:49

Jeg har samme bundkort som du, jeg har sat et Soundblaster Live i mit, og
det kører udemærket, jeg kan ikke høre nogen HD i højtalerne
Allan Henriksen

Fra : Søren Christensen

Dato : 24-01-02 22:33

Tak for hjælpen.

Købte et SoundBlaster 128 og lyden funker perfekt nu.

Det er fandme irriterende at det næsten er umuligt at købe mobos uden
onboard lyd nu til dags...

Mvh. Søren