Indsætte stort billede
Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 11-01-02 17:07

Hej

Jeg skal have et par billeder på en side, hvor de originale billeder kan
åbnes.
Hvordan gør man det?
Normalt angiver jeg højde og bredde på billedet, men er det nok? Vil
billedet ikke
stadig tage lang tid at hente, når siden åbnes?

Kåre

Fra : Peter

Dato : 11-01-02 17:25

> [...]
> billedet ikke
> stadig tage lang tid at hente, når siden åbnes?

Jo.......hvis du vil undgå det, skal du lave 2 versioner af hvert billede
(et lille og et stort)

--
Venlig hilsen / Best Regards

Peter Heinzl

Cgi Shop

Mail: peter@cgi-shop.dk
web: www.cgi-shop.dk

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 11-01-02 17:40

"Kåre Kjeldsen" <eva.kaare@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billedet ikke
> stadig tage lang tid at hente, når siden åbnes?

Html er dumt - forstået på den måde, det kun kan fortælle, ikke fortolke.

Når du fortæller browseren at et billede er mindre eller større, end det
rent faktisk er, downloader browseren derfor det originale billede, og
vrider det, til de propretioner du har fortalt browseren det skal have.

Ofte vil dit billede blive grimt - forvredet og pixeleret - når du giver det
nogle andre dimentioner, end det originalt har, fordi browsere ikke er
særlig gode til at resize.

I reglen kan det derfor anbefales altid at have to versioner af billeder,
der ikke er ikoner. En thumbnail og et i stor størrelse.

--
/Kasper
Anders Fogh - Han er go'

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 12-01-02 15:33

> [...]
>
> I reglen kan det derfor anbefales altid at have to versioner af billeder,
> der ikke er ikoner. En thumbnail og et i stor størrelse.

OK, jeg havde ellers håbet at det ikke var nødvendigt.