Erfaringer med Sako 75 synthetic
Fra : Lars Nørgaard

Dato : 11-01-02 09:25

Jeg skal til at købe min første jagt riffel.

Da jeg har set mig "varm" på en sako 75 synthetic stainless,
vil jeg gerne høre om nogle erfaringer med denne riffel.

På forhånd tak

Med venlig mac hilsen

larsn@os.dk

Fra : Savini

Dato : 12-01-02 15:32

sako kan du altid regne med.

Thomas

Fra : Lars Beck Jensen

Dato : 12-01-02 19:56

Sako er uden tvivl en god riffel. Dog syntes jeg ikke Sako 75 med
kunststofskæfte
besidder megen finish. Den riffel jeg havde i hånden havde spor efter
støbeformen,
og havde andre manglende afslutninger hvad angår skæftet. Det kan godt være at
man
ikke har æstetikken i højsædet, men derimod det praktiske, når man køber en
riffel med kunststofskæfte. Men det er dog en forholdsvis dyr riffel og må
derfor
gerne besidde en vis skønhed som også må være muligt at frembringe på disse
skæfter.

med venlig hilsen

Lars

Fra : Scarlett Anderson

Dato : 27-02-02 23:10

Sako 75 är helt suverän. Jag skulle dock inte välja syntetstock (inte av
någon modell) framförallt därför att det tar bort halva känslan med ett
jaktvapen Det finns inget som slår vapenvården efter en lång blöt
jaktdag, känna lukten av stockolja...

Nåväl, i mitt fall valde jag mellan en Sako 75 och en CG200 (som också är en
mycket fin bössa) och anledningen till att det blev en Sako är att jag slapp
kapa lådan eller göra andra modifieringar som skulle kunna försämra ett
perfekt balanserat vapen.

/Scarlet

Fra : Lars Beck Jensen

Dato : 12-01-02 19:59

Er der nogle som har erfaringer med SST kuglen fra Hornady???

specielt med henblik på kal. 3006

mvh.

Lars