Kalendersystem til filial - forslag?
Fra : Børgesen

Dato : 11-01-02 15:32

Mindre virksomhed med 2 geografisk adskilte kontorer og ca. 3 medarbejdere i
hver.

W98 stationer
NT server
ADSL

Af hensyn til møder, ønsker man at kunne synkronisere kalendere over
internet - gerne således at flere medarbejder bruger samme kaldender.

Forslag til kalenderprogram? - Kan f.eks. MS Outlook løfte den opgave?

Børgesen

Fra : Jens

Dato : 11-01-02 22:35

"Børgesen" <mailnews@ready.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> internet - gerne således at flere medarbejder bruger samme kaldender.
>
> Forslag til kalenderprogram? - Kan f.eks. MS Outlook løfte den opgave?

Ja, og Exchange server. Fåes i en billigere pakke kaldet MS Windows Small
Business Server 2000
VPN på ADSL forbindelsen.

Jens

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-01-02 01:06

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
> "Børgesen" <mailnews@ready.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og Exchange server. Fåes i en billigere pakke kaldet MS Windows Small
> Business Server 2000

......Men man skal være opmærksompå at SBS ikke er helt problemfrit i forhold
til alm (læs : Der er snart ikke andet end bøvl med licenser!) jeg tror
snart at der er blevet brugt 2 dage hvor jeg ikke lavet andet end at søge
nyhedsgrupper,læse Q artikler, ringe til M$ efter patches til de SBS vi har
kørende rundt omkring fordi der er Licens problemer(!) - ak ja så sent som
idag er der en af dem der er kommet igen med licens problemer efter det har
kørt i 14 dage uden nogen problemer..

Hvis det stod til mig blev SBS smidt for porten øjeblikkeligt men det gør
det desvære ikke..

/Dennis

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 12-01-02 01:38

> [...]
> - ak ja så sent som idag er der en af dem der er kommet igen med licens
> problemer efter det har kørt i 14 dage uden nogen problemer..

En anden mulighed er jo også at investere i en Linux server og Bynari's
insightserver (http://www.bynari.com), der emulerer exchange - så slipper
man da for noget af bøvlet

I DK forhandles den vidst kun af Xenux (http://www.xenux.dk)

/Klaus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-01-02 16:04

"Klaus Agnoletti" <ultra@XXXmailme.dk> wrote in message

> En anden mulighed er jo også at investere i en Linux server og Bynari's
> insightserver (http://www.bynari.com), der emulerer exchange - så slipper
> man da for noget af bøvlet

Har du nogle praktiske erfaringer med det? :)
Fordi det lyder da meget lovende (ej heller Exchange er jeg specielt
imponeret af den kan briliere at sige service'n kører men alligevel kværner
den bare alt mail der kommer ind indtil man restart MTA :()

/Dennis

Fra : Jens

Dato : 12-01-02 17:34

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:QdY%7.18340$Zm5.1750896@news000.worldonline.dk...

> [...]
kværner
> den bare alt mail der kommer ind indtil man restart MTA :()

Det lyder som om du har en dårlige Exchange installation. Et hvert produkt
som er forkert installeret vil aldrig køre/virke ordentligt. Det kunne måske
hjælpe at kontakte en som har forstand på Exhange.

Jens

Fra : Tue Nørgaard

Dato : 12-01-02 17:25

> En anden mulighed er jo også at investere i en Linux server og Bynari's
> insightserver (http://www.bynari.com), der emulerer exchange - så slipper
> man da for noget af bøvlet

Hejsa!

Du ligger ikke tilfældigt inde med en trial udgave man kan få lov at prøve?
Jeg kan se den kommer med en 30 dages prøve licens..

mvh

Tue N

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 13-01-02 02:17

> [...]
>
> Du ligger ikke tilfældigt inde med en trial udgave man kan få lov at
> prøve? Jeg kan se den kommer med en 30 dages prøve licens..

Email eske@xenux.dk - han kan sikkert hjælpe dig med en trial

/Klaus

Fra : Jens

Dato : 12-01-02 17:33

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:03L%7.18182$Zm5.1721819@news000.worldonline.dk...

> [...]
> idag er der en af dem der er kommet igen med licens problemer efter det

Det er ikke noget problem. Du stopper bare licens-servicen. Den behøver ikke
at køre!

> Hvis det stod til mig blev SBS smidt for porten øjeblikkeligt men det gør
> det desvære ikke..

Jeg synes for en gang skyld at MS har lavet et godt server produkt til
mindre virksomheder. Man får det hele: Exchange, Terminal Services, SQL, VPN
og FireWall i et produkt.
En ulempe er dog at systemet kræver >meget< RAM for at køre godt. Jeg sætter
gerne min. 1 Gb i mine SBS servere, så spiller det.

Jens

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-01-02 17:56

> [...]

> har
> har
>
> Det er ikke noget problem. Du stopper bare licens-servicen. Den behøver

Eeh?
Hvis der ikke er flere licenser er der da ikke flere licenser uanset om
licens servicen kører eller ej?!?
Hvordan 9computere kan forbrug 15licenser er stadigt mig en gåde, og de er
enda patched med den patch så der ikke bliver forbrugt en licens per
netværksdrev..

/Dennis

Fra : Jens

Dato : 12-01-02 19:02

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:0SZ%7.18381$Zm5.1757241@news000.worldonline.dk...

> [...]
> Hvordan 9computere kan forbrug 15licenser er stadigt mig en gåde, og de er
> enda patched med den patch så der ikke bliver forbrugt en licens per

Korrekt, men du kan afhjælpe problemet ved at stoppe licens-servicen. Det
var det jeg mente!
Nogle programmer, f.eks. BackupExec kan finde på at stjæle en licens. Der
findes ofte patch til disse også, sådan at problemet kan løses.

Jens

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-01-02 20:18

> [...]
> meddelelse news:0SZ%7.18381$Zm5.1757241@news000.worldonline.dk...

> Korrekt, men du kan afhjælpe problemet ved at stoppe licens-servicen. Det

Ahae, men hvad så med dem der ikke kunne f.eks åbne deres Outlook p.g.a
manglende Licenser de kan så godt få hul igennem efter at man har slået
Licens servicen ned?

> Nogle programmer, f.eks. BackupExec kan finde på at stjæle en licens. Der
> findes ofte patch til disse også, sådan at problemet kan løses.

Den er patched så den frigiver sine licenser igen ;)

XFUT : dk.edb.system.ms-windows.server

/Dennis

Fra : Kim Greve

Dato : 12-01-02 23:44

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse news:rS_%7.18413$Zm5.1760104@news000.worldonline.dk...
> [...]
> Nogle programmer, f.eks. BackupExec kan finde på at stjæle en licens. Der
> findes ofte patch til disse også, sådan at problemet kan løses.

Har i nogle links til disse patchs.

--
Kim Greve