Den der Pitch Black film
Fra : Rhythm

Dato : 11-01-02 14:26

Jeg kan huske at dengang at den blev smidt ud på nettet som DivX skulle alle
absolut
downloade den film.
Nu så jeg den endeligt på Canal+ igår. Jeg kan ikke rigtigt se hvad der er
godt ved den.
Den minder mere om en slags "flyvende Aliens film" i mine øjne.
Og jeg indrømmer at jeg kedede mig lidt i de ca 2 timer at den varede , men
ses skulle
den jo for at se hvad der skulle være så godt ved den , så jeg holdt fast
selv om at
fingeren tit var ved at ramme zapperen en gang imellem da der jo også var
den
George , den gæve liansvinger på en anden kanal.

Mvh
Rhythm

Fra : Emil Rune

Dato : 11-01-02 14:37

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den
> George , den gæve liansvinger på en anden kanal.

Jeg kan nu personligt meget godt lide Pitch Black; production design er
lækkert lavet, og så synes jeg at Vin Diesel er en fed skuespiller, den mand
udstråler coolness ved bare at være på skærmen ;)

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-01-02 15:27

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote in message
> [...]
> den
> George , den gæve liansvinger på en anden kanal.

Næeh jeg syntes også den var kedelig og temmelig B-agtig.

Fra : Martin Møller

Dato : 11-01-02 15:32

"Per Kristensen" wrote:

> Næeh jeg syntes også den var kedelig og temmelig B-agtig.

Det _er_ en B-film. Omend en af de bedre IMHO. Lidt i stil med Event
Horizon. Altså ikke handlingsmæssigt, men måden den er filmet og CGI...

Forvirret? Også jeg. Hvor er kaffen?

--
Mvh Martin

Fra : Søren Vestergaard

Dato : 11-01-02 18:14

Claudia Black. Så er det sagt. Det er hvad, der er fed ved den film.
Men ellers synes jeg ikke, den er så ringe igen. Hele idéen er bare SÅ søgt.
Planet, hvor rumvæsener har overlevet over tyve år ved kun at spise
hinanden. Kan ikke tåle lys, og kan ikke se lige foran dem... Evolutionslære
fortæller os, at denne race sandsynligvis var uddød for længe siden. Og så
var filmen SÅ forudsigelig. Til gengæld skulle der komme en prequel på et
tidspunkt, og den tror jeg da også, jeg skal se, hvis chancen byder sig...

Rhythm <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1mp2c$vtr$1@news.cybercity.dk...

Fra : Madsen

Dato : 11-01-02 20:25

On Fri, 11 Jan 2002 18:13:58 +0100, "Søren Vestergaard"
<4555017m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Claudia Black. Så er det sagt. Det er hvad, der er fed ved den film.

Hørt hørt. Det er også den vigtigste grund til at se Farscape. ;oP

Mvh Madsen

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 12-01-02 01:58

Madsen skrev:

> Hørt hørt. Det er også den vigtigste grund til at se Farscape. ;oP

Enig, er selv igang med at se de første 3 sæsoner, og har hørt at de er
igang med at optage sæson 4 og 5.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Madsen

Dato : 12-01-02 02:56

On Sat, 12 Jan 2002 01:57:36 +0100, Kenneth Olsen <kenneth@olsen.dk>
wrote:

>Enig, er selv igang med at se de første 3 sæsoner, og har hørt at de er
>igang med at optage sæson 4 og 5.

Det er korrekt. Der mangler at blive sendt nogle få afsnit af sæson 3.
Vistnok en 3 - 4 stykker. De bliver vist til april.
Sæson 4 starter i juni

Kilde : http://www.farscapefantasy.com/farscape2000/ask_dallas.html#a

Mvh Madsen

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 12-01-02 13:11

Madsen skrev:

> Det er korrekt. Der mangler at blive sendt nogle få afsnit af sæson 3.
> Vistnok en 3 - 4 stykker. De bliver vist til april.
> Sæson 4 starter i juni

Jeg har dog hentet dem alle over nettet (lidt af en omgang), da jeg ikke
har mulighed for at se dem på tv'et.

Fra : Madsen

Dato : 12-01-02 16:07

On Sat, 12 Jan 2002 13:10:34 +0100, Kenneth Olsen <kenneth@olsen.dk>
wrote:

>Jeg har dog hentet dem alle over nettet (lidt af en omgang), da jeg ikke
>har mulighed for at se dem på tv'et.

Ja, det har jeg også gjort. De eneste sted jeg ellers kan se Farscape
er jo på tysk TV og det er sgu for stygt med den eftersynkronisering.

Men så snart at de nye afsnit er vist på TV er der helt sikkert også
nogen der upper dem til alt.binaries.tv.farscape
Det var der da ihverfald med den nye Star Trek serie Enterprise

Mvh Madsen

Fra : Mads A

Dato : 12-01-02 16:20

> [...]
> selv om at
> fingeren tit var ved at ramme zapperen en gang imellem da der jo også var

Well, jeg fik da udvidet mine horisonter, ideen med de to (eller var det 3)
sole og den visuelle påvirkning af disse soles placering på himlen gav en
fed stemning og fornemmelse af tid.
Jeg tror ideen med solene er inspireret af forfatteren Peter F. Hamilton's
SciFi trilogi "Night's Dawn"
hvori han beskriver en verden med lignende "solare" tilstande.
Samme trilogi er vist også blevet brugt som basis for rumskibene i Farscape?

hvis der er nogen der ved om den nogensinde er blevet filmatiseret,
så råb lige højt. Bedre SciFi eventyr skal man lede længe efter IMO.

/Mads

Fra : Per Kristensen

Dato : 14-01-02 10:13

Idéen med at de lander på en planet præcis som det bliver mørkt hvilket kun
sker hver xx antal år, det er da for LOLlet!

Fra : Martin Møller

Dato : 14-01-02 10:56

"Per Kristensen" wrote:

> Idéen med at de lander på en planet præcis som det bliver mørkt hvilket
kun
> sker hver xx antal år, det er da for LOLlet!

Næ. Det er bare en kliché, som er brugt utallige gange. Hvis ikke de havde
landet på planeten på dette tidspunkt, havde der ikke været nogen film.

Som eksempel kan nævnes Aliens. Hvis Ripley ikke var blevet fundet efter
præcis 57 år, havde hun ganske givet ikke været med på rejsen tilbage til
LV-426, fordi kontakten med colonisterne er tabt. Havde hun været fundet 58
år efter var marinerne sikkert allerede taget afsted for længst. Var hun
fundet 56 år efter havde hun sikkert kunne nå at sende en advarsel til
colonisterne.
Men idet hun bliver fundet efter 57 år, og hun lige kommer hjem nogle uger
eller 1 måned, for derefter at rejse tilbage til LV-426, gør at vi får en
ganske god film.

--
Mvh Martin

Fra : Niels O. Jensen

Dato : 14-01-02 18:23

> [...]
> eller 1 måned, for derefter at rejse tilbage til LV-426, gør at vi får en

Njah, i Aliens er det nu ikke helt tilfældigt - så vidt jeg husker, bliver det nævnt i en
bibemærkning, at The Company beder koloniens bebyggere om lige at checke en
bestemt position ud - underforstået en, Ripley gav dem til forhøret. Hvis hun ikke
havde gjort det, kunne der være gået lang tid, før de havde været rundt og kigge på
hele planeten.

Peace, love and harmony

Niels

name: Niels O. Jensen e-mail: noj@noj.dk