Skærme
Fijala 3554
Samsung 959NF der "hyler" i standby mode
Fra : LBB

Dato : 10-01-02 20:03

Jeg har lige købt en ny SM 959NF som jeg generelt er meget glad for.
Flotte farver og alt står meget skarpt.
Der er dog det problem at den "hyler" i standby mode.
Er der nogle der kender til det problem?
Går det over med tiden?
Eller kan man gøre noget ved det?

Venlig hilsen
Lars
Lars_b_b@hotmail.com

Fra : PT

Dato : 11-01-02 11:10

Mht til hyletonen så ville jeg ringe og prøve at spørge der hvor du har købt
den.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig derudover, men jeg kunne godt tænke mig at
vide hvordan teksten står på denne monitor, er den skarp? Hvis du kigger
meget tæt på bogstaverne kan du så se en rød, blå eller grøn skygge, eller
står de skarpt som sort på hvidt? Har du prøvet at køre en monitor test(som
feks http://www.zdnet.com/pcmag/features/monitorsbig/test/_open.htm eller
med DisplayMate), for så vil jeg meget gerne høre dit resultat, specielt mht
til convergence og moire mønstre?

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 11-01-02 11:49

Der er en anelse grøn skygge, specielt ved fede skrifttyper (1024x768). Har det ikke noget at sige hvilket grafikkort man har? Har pt sluttet skærmen til en gammel computer med et gammelt 3D blaster grafikkort :)

Vender tilbage ang. testen.

Mvh.
--
Mads Holmer-Jensen
m.holmer-jensen@stofanet.dk

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 11-01-02 11:35

Sluk den. Det er vel ikke så hårdt?

/Jeppe (som har samme skærm)

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 11-01-02 11:40

Hej Lars!

Har selv haft en 959'er kørende i en uges tid nu, og er som dig rigtigt godt tilfreds. Jeg må dog tilføje at den ikke siger en lyd, udover det lille "boing" når man tænder den. Altså er det ikke en generel egenskab for den model, at den hyler i standby.

Mvh.
--
Mads Holmer-Jensen
m.holmer-jensen@stofanet.dk