Problemer igen
Fra : Freeloader

Dato : 10-01-02 23:13

Jeg har lige fået ombyttet et defekt motherboard. Nu kan jeg ikke komme ind
i windows, så jeg formaterede partitionen og ville installere på ny. Hver
gang den skal til at installere kommer der en BSOD, og her handler fejlene
typisk om filsystemet. Jeg har tjekket min hd, både med ibm drive fitness
tool og scandisk, men der er ingen fejl på hd'en. Jeg har forsøgt med to
forskellige cd rom drfev, også uden held.
Kan disse fejl komme pga en defekt cpu, for jeg har konstateret en lille my
af en skade i hjørnet af cpueen(AMD XP 1600+). Den starter fint op, uden
problemos. Jeg kan simpelthen alt andet end installere et OS (og det er jo i
grunden ikke ret meget)
En typsik BSOD er PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 11-01-02 02:25

Freeloader wrote:

> Kan disse fejl komme pga en defekt cpu, for jeg har konstateret en lille my
> af en skade i hjørnet af cpueen(AMD XP 1600+). Den starter fint op, uden

Det kunne være RAM'en, eller hvis det er cachen det er gået ud over med
det lille hak i core, det burde memtest86 vel egentlig kunne opdage..

http://www.teresaudio.com/memtest86/

Fra : Freeloader

Dato : 11-01-02 09:59

"Jens Carsten Hansen" <greylion@gmx.net> wrote in message

> Det kunne være RAM'en, eller hvis det er cachen det er gået ud over med
> det lille hak i core, det burde memtest86 vel egentlig kunne opdage..
>
> http://www.teresaudio.com/memtest86/

MemTest 86 viser efter 9 timer 76 fejl. Alle fundet i pass 8. Hvordan læser
jeg fejlmeddelelserne. Jeg har fundet ud af at BSOD'en med page fault
betyder flg.
Bug check 0x50 usually occurs after the installation of faulty hardware or
in the event of failure of installed hardware (usually related to defective
RAM, be it main memory, L2 RAM cache, or video RAM).

Så det er enten rammen eller cpu'en. Viser MemTest også fejl i cpuen

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 12-01-02 16:16

Freeloader wrote:

> MemTest 86 viser efter 9 timer 76 fejl. Alle fundet i pass 8.

Det er en stærk indikering for at det er RAM'en.
Lån en anden stang RAM at teste med, hvis det ikke giver nogen fejl, så
er det din RAM som skal byttes på garantien, eller skrottes hvis
garantien er udløbet.