LAN-indstillinger i MSIE
Fra : Thomas Arildsen

Dato : 10-01-02 22:34

I Microsoft Internet Explorer kan man bede den om selv at detektere
indstillingerne for netværket. Hvad kræves der på netværket, for at MSIE kan
benytte denne facilitet? Skal der være en server af en slags i stil med
DHCP, som fortæller det til IE?
Jeg spørger, fordi jeg står for netværksadministrationen på et mindre
kollegium, hvor jeg gerne vil gøre opsætningen lidt nemmere for brugerne, så
jeg ikke skal rende og gøre det for dem.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Christian Andersen

Dato : 10-01-02 22:59

Thomas Arildsen wrote:

>Jeg spørger, fordi jeg står for netværksadministrationen på et mindre
>kollegium, hvor jeg gerne vil gøre opsætningen lidt nemmere for brugerne, så
>jeg ikke skal rende og gøre det for dem.

Opsæt en DHCP-server, så slipper du for mere bøvl

--
<vittig bemærkning>

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 10-01-02 23:12

"Christian Andersen" <m4jni76ztglp001@sneakemail.com> wrote in message
> Opsæt en DHCP-server, så slipper du for mere bøvl

Øh, jeg har faktisk sat en DHCP-server op, men den kan ikke sættes til at
fortælle Internet Explorer om proxy-indstillingerne. Den klarer alt muligt
med IP-adresser, DNS osv. ganske udemærket.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Mickey

Dato : 10-01-02 23:12

> Øh, jeg har faktisk sat en DHCP-server op, men den kan ikke sættes til at
> fortælle Internet Explorer om proxy-indstillingerne. Den klarer alt muligt
> med IP-adresser, DNS osv. ganske udemærket.

du kan sætte IE til at hente en automatisk proxy-indstilling (osv.), hvordan
det lige gøres er jeg ikke klar over...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 10-01-02 23:35

"Mickey" <003@susie.dk> wrote in message
> du kan sætte IE til at hente en automatisk proxy-indstilling (osv.),
hvordan
> det lige gøres er jeg ikke klar over...

Jeg ved godt, hvordan man indstiller IE til at hente det. Problemet er, hvad
der skal være af server på netværket til at levere det.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-01-02 00:25

Thomas Arildsen wrote:

>Øh, jeg har faktisk sat en DHCP-server op, men den kan ikke sættes til at
>fortælle Internet Explorer om proxy-indstillingerne. Den klarer alt muligt
>med IP-adresser, DNS osv. ganske udemærket.

Nåååh! Så misforstod jeg.

Eventuelt kan du oprette en .reg (registrerings-database-fil)-fil med
alle oplysningerne som klienterne så kan køre.

Jeg ved ikke hvordan den der automatiske registrering foregår.

--
<vittig bemærkning>

Fra : Morten H B

Dato : 11-01-02 13:37

"Thomas Arildsen" <tari00@kom.auc.dk> wrote in message
<snip>

Tag et kig på http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

/Morten

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 11-01-02 15:49

"Morten H B" <mortenb@FJERNEStrashcan.dk> wrote in message

> "Thomas Arildsen" <tari00@kom.auc.dk> wrote in message
> <snip>
>
> Tag et kig på http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

Ups. Det var ikke meningen. Jeg havde ikke sat nogen FUT.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : John Andersen

Dato : 15-01-02 11:39

Hos MS kan du hente IEAK (Internet Explorer administration kit)
Med dette kit kan du lave din egen version af IE og styre dine brugere i en eller anden mere eller mindre vellykket grad. Programmet er gratis, men du skal registrere dig.
Du kan også vælge at lave en bat fil som laver opsætningen direkte i registreringsdatabasen.
Kører alle samme OS ?
MS har også udgivet en bog til IEAK men vist kun til version 5 (men det er næsten det samme...rent kit mæssigt)

Med venlig hilsen / best regards
John Andersen