Falsk varebetegnelse?
Fra : Zeki

Dato : 10-01-02 22:12

I øjeblikket pryder 'The Musketeer' plakatsøjlerne. "Direkte ind på nr.1 i
biografen i USA," står der sørme!
Men når man så tager et blik på IMDB (http://us.imdb.com/Title?0246544) ,
kigger på karakteren (4,3 -hvad der er meget meget dårligt), læser
brugerkommentarene og anmeldelserne, får man det indtryk at det nok ville
være en god idé at holde sig langt væk fra denne nummer ét-film, på samme
måde som når man er nede i den lokale videobutik og ser at der på coveret
til 'The Watcher' (http://us.imdb.com/Title?0204626) står "direkte ind som
nr 1 på videolisten i USA."

Grunden til at jeg mener at det er "falsk varebetegnelse" er, at en film -
uanset om den er dårlig eller god - med høj sandsynlighed vil ligge nr 1 den
dag som den udkommer, da der kun er et par andre konkurrenter på
premieredatoen. Så man kan vel, groft sagt, egentlig sige at 1/3 af alle
film kan pryde sig med at "gå direkte ind som nummer 1", også selvom de
dagen efter ligger nummer 2, 5, 10 eller hundrede...

Zeki

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-01-02 22:43

se det var jo en interessant tråd... man er nemlig tit ret skeptisk når de
skriver alt det der fis og filmen er noget lort... måske der er nogen der
ved noget om det?

sniper_Nolight (venter nysgerrigt)

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 11-01-02 00:04

> se det var jo en interessant tråd... man er nemlig tit ret skeptisk når de
> skriver alt det der fis og filmen er noget lort... måske der er nogen der
> ved noget om det?

Som du selv siger. Jeg ser faktisk den slags reklame som dårlig reklame. Ser
jeg den slags så er det normalt en film jeg går uden om, hvis jeg ikke
kender den i forvejen. Det samme med en masse anmelder quotes ude af
kontekst og antal af stjerner eller whatever fra obscure publikationer som
jeg aldrig har hørt om. fem stjerne kan jo principielt være ud af 10 mulige,
hvis jeg ikke ved hvordan systemet er.

Joakim

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 11-01-02 00:56

> [...]
> kontekst og antal af stjerner eller whatever fra obscure publikationer som
> jeg aldrig har hørt om. fem stjerne kan jo principielt være ud af 10

Hvad så med den der "One to Watch" - Hallo! Det er jo selskabet selv der
propper den etikkete på filmen, vil de virkelig ha' at man skal tro de er
objektive?
Nicolai

Fra : Zeki

Dato : 11-01-02 04:28

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message news:<a1l6ki$rjdhs$1@ID-81106.news.dfncis.de>...
> (...) Det samme med en masse anmelder quotes ude af
> kontekst og antal af stjerner eller whatever fra obscure publikationer som
> jeg aldrig har hørt om.

Et godt eksempel er 'Pearl Harbor'. Det er gud hjælpe mig lykkedes dem
at finde en publikation der har givet filmen fire stjerner - bladet
'Empire'. Det skal samtlige potientelle købere/lånere så gøres
opmærksom på, og de fire stjerner fylder da også godt på filmcoveret
(udlejning).

Godt at man er kritisk forbruger.

Zeki

Fra : Gocows

Dato : 11-01-02 00:26

"Zeki" <zeki@image.dk> wrote in message
> Så man kan vel, groft sagt, egentlig sige at 1/3 af alle
> film kan pryde sig med at "gå direkte ind som nummer 1", også selvom
> de dagen efter ligger nummer 2, 5, 10 eller hundrede...

Jeg har ofte været irriteret over disse udtalelser, men aldrig mere end det.
Burde det ikke være muligt at få en reference til den liste de snakker om?

Det ville vel svare til at skrive at de har vundet titlen "årets bedste
film", og så ikke angive hvilken pris der snakkes om (forhåbentlig den
eftertragtede dk.kultur.film-pris). Der er jo, vor herre bevares, en anelse
forskel på en oscar og den jeg nævnte i parantesen.

Mvh

Anders

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 11-01-02 03:18

> [...]
anelse
> forskel på en oscar og den jeg nævnte i parantesen.

Det kan du jo have ret i, men det er nu heller ikke helt skidt at vinde en
oscar ;)

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-01-02 14:11

> [...]
> anelse
>
> Det kan du jo have ret i, men det er nu heller ikke helt skidt at vinde en

LOL

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-01-02 04:26

"Zeki" <zeki@image.dk> writes:

> [...]
> Men når man så tager et blik på IMDB (http://us.imdb.com/Title?0246544) ,
> kigger på karakteren (4,3 -hvad der er meget meget dårligt),

JEg så traileren og tænkte "John Woo og de tre musketerer? Ellers
tak." og muntrede mig så med at vise min sidekammerat, hvordan en
woo-musketer nok holder sine to sværd.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : carlo

Dato : 11-01-02 05:43

HOLD STOP STANDS
Jeg blev lokket til at se den i den Amerikanske Base i Tuzla(Jugoslavien)
for et par måneder siden og det er uden tvivl den dårligste film jeg nogen
sinde har set, de har lavet et meget dårligt forsøg på at blande Matrix og
Musketerer sammen og det lykkes bare ikke.

Hold jer langt væk fra denne film

Mvh Carlo

Fra : carlo

Dato : 11-01-02 05:57

Jeg må næsten lige fortælle et at de rigtig slemme øjeblikke, på et
tidspunkt i filmen, fægter de inde i en stald, hvor der er sat en masse
stiger til tøre op af alle vægge og så hopper de fra stige til stige imens
de fægter og på et tidspunkt står de på samme stige der lægger over en
tværbjælke så de skal fægte og holde balancen på samme tid.

Nej jeg kan ikke holde kæft.

Et andet tidspunkt i filmen, løber vores helt op af et tårn via et reb, MEN
på halvvejen kommer der 2 soldater løbende ned at tårnet med hver deres reb
og så får de en fægte kamp midt på tårnet imens de holder på hver deres reb,
og det er ikke engang godt lavet.

Kan ikke sige det for tit denne film er meget dårlig.

Mvh Carlo

,

Fra : Ole Kofoed

Dato : 11-01-02 15:21

> [...]
> de fægter og på et tidspunkt står de på samme stige der lægger over en
> tværbjælke så de skal fægte og holde balancen på samme tid.

Så skal du holde dig fra "Once Upon A Time In China 1" med Jet Li, der
er en scene der lyder meget lig med ovenstående (dog uden fægtning), den
er simpelthen så flot koreograferet at man tror det er løgn, en af mine
alltime favorit scener

Mvh.

Ole

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 11-01-02 15:48

Ole Kofoed skrev:

> [...]
fægtning),
> den er simpelthen så flot koreograferet at man tror det er løgn, en af

Jeg skulle faktisk lige til at foreslå, om scenen i Musketeer måske var
en reference til OUATIC, but then again. Musketeers lyder for lam til at
kunne indeholde så subtil en henvisning. Og mig bekendt får de nu også
"fægtet" lidt i slutningen af OUATIC?

Men du har ret - scenen har indprentet sig som en af de absolut bedste i
Wong Fei-hung-serien (sammen med fx brændende pæle-scenen i Iron
Monkey).

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 11-01-02 11:01

Jeg kender godt det med falsk varebetegnelse!
Der er et Amerikansk blad som giver stort set alle film >>>Two Thumbs
Up<<<.
Jeg er nu begyndt at gå uden om film, som bære dette
"kvalitets"-stempel.

Alle film får på et tidspunkt én eller to gode anmeldelser og den/dem
klister markedsføringsfolkene selvfølgelig på film plakaten eller på
DVD kassen.
Det kunne være rart, hvis Jurassic Park 3 DVD'en en skønne dag, blev
udgivet med dette stempel på fronten:

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 12-01-02 00:08

"Rasmus A. Nielsen" <rasmus@bbservice.dk> skrev:

> Jeg kender godt det med falsk varebetegnelse!
> Der er et Amerikansk blad som giver stort set alle
> film >>>Two Thumbs Up<<<.

Jeg trækket min påstand tilbage.
Har netop set en mægtig god film med omtalte
bedømmelse på bagsiden - DAMN hvor jeg føler
mig godt dum lige nu.

Jeg vil nu gøre noget overilet og bruge lidt for mange
udråbstegn på én gang:
Requiem for a Dream er bestemt betegnelsen
værdig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 12-01-02 01:15

"Rasmus A. Nielsen" <rasmus@bbservice.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil nu gøre noget overilet og bruge lidt for mange
> udråbstegn på én gang:
> Requiem for a Dream er bestemt betegnelsen

Roeper og Ebert bruger "Two Thumbs Up" når de begge to er enige om at det er
en ok film. Dem skal man ikke klandre, men man skal stadigvæk tage det med
et gran salt, når man ikek samtidige har den mere detaljerede vurdering. Og
jeg tror ikke at de giver samtlige film denne bedømmelse. Om der er andre
der bruger den samme bedømmelses metode skal jeg ikek kunne sige, men det er
da ikke usandsynligt.

Joakim

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 12-01-02 01:27

Rasmus A. Nielsen wrote:
> Jeg vil nu gøre noget overilet og bruge lidt for mange
> udråbstegn på én gang:
> Requiem for a Dream er bestemt betegnelsen
> værdig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og mere til !! 10 thumbs up herfra ;)

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 12-01-02 01:37

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> skrev:

> Og mere til !! 10 thumbs up herfra ;)

Ja, mindst 10 bigtoes and 10 thumbs up!
Jeg sad nærmest bevidstløs hen i min lille hjemmebio, efter
jeg havde slukket for skærm og DVD.
Endelig en lille god og realistisk Amerikaner film.