Opsætning af krypteret tunnel (VPN) på Tel~
Fra : Jesper

Dato : 10-01-02 21:35

Hvordan sætter man nemmest en VPN op mellem to ADSL forbindelser fra TDK?
Skal man bruge noget bestemt software (eller skal man bruge win2000 server?)

Er det "sikkert"?

Hvordan med portene i routeren (speedstream) - skal der åbnes for nogle
bestemte porte (eller skal den bare stilles på åben konfiguration)

mvh
Jesper

Fra : Jens

Dato : 10-01-02 23:04

"Jesper" <jesper.hansen3@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan sætter man nemmest en VPN op mellem to ADSL forbindelser fra TDK?
> Skal man bruge noget bestemt software (eller skal man bruge win2000
server?)

Hvilken TDC forbindelse har du ? NE1, NE2, BoomTown, BB, Pro@ccess ?

Hvis du har en NT/2000 server i begge ender, kan du f.eks. bruge PPTP.
Ellers findes der mange forskellige bokse der kan klare jobbet, f.eks. SOHO
WatchGuard (http://www.watchguard.com/products/fireboxsohotc.asp).

> Er det "sikkert"?

Afhænger vel af den person der prøver at bryde ind ?

> Hvordan med portene i routeren (speedstream) - skal der åbnes for nogle
> bestemte porte (eller skal den bare stilles på åben konfiguration)

Afhænger helt af hvilken forbindelse du har, samt hvordan du vil lave det.

Hvis det er til erhverv, vil jeg anbefale dig at kontakte din IT-leverandør.

Jens