athlon xp 1800+ (1533 Mhz) på Asus A7V266-~
Fra : Bo S. Christensen

Dato : 10-01-02 19:24

er der nogen der har prøvet at køre med en xp processer over 1.4 Ghz på
dette board:

Asus A7V266-E

der står følgende på deres hjemmeside:
Socket A for AMD® Athlon XP / Athlon / Duron 550MHz ~ 1.4GHz+ CPU

- Bo S. Christensen

Fra : HB

Dato : 10-01-02 19:51

> er der nogen der har prøvet at køre med en xp processer over 1.4 Ghz på
> dette board:
>
> Asus A7V266-E

Jeps jeg har en XP 1700+ på mit Asus A7V266-E og den kører uden problemer.
Ingen bios opdateringer heller.

VH Henrik

Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 10-01-02 20:36

Den kan sagtens klarer op til XP 1900+ (mindst)

--
(: MarlboroMan :)
134144219

Fra : F.Larsen

Dato : 10-01-02 22:30

Her er jumper indstillingen for CPU ratio over 10.0x for Asus A7V266-E bundkortet:

RATIO DIP:5-4-3-2-1
===== ================
10.5x = 10000 ~ 1400MHz
11.0x = 01111 ~ 1466 MHz
11.5x = 01110 ~ 1533 MHz
12.0x = 01101 ~ 1600 MHz
12.5x = 01100 ~ 1666 MHz
13.0x = 01011 ~ 1733 MHz
13.5x = 01010 ~ 1800 MHz

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : Bo S. Christensen

Dato : 10-01-02 23:35

jumper indstilling!!! kan det ikke klares fra biosen?

Fra : F.Larsen

Dato : 11-01-02 00:42

"Bo S. Christensen" <zoniqueREMOVETHIS@raytracer.dk> wrote in message
> jumper indstilling!!! kan det ikke klares fra biosen?

Muligvis, men DIP switch er nu det mest sikre med Asus :=)

Fra : Jakob

Dato : 12-01-02 13:14

JEg ville
1: sætte DIP switches til default
2: slå jumperfree fra
3: sætte vcore spænding til 1,7/1,65, og
4: vælge cpuration i bios

Jf 1: dette sikrer, at bios automatisk finder ud af, hvilken hastighed(er)
du kan vælge i bios.

Jf. 2: Dette sikrer, at du i pkt. 3 vælger den korrekte spænding til
XP'eren. På mit ASUS A7V266-E kan jeg i jumperfreemode kun vælge 1,8v eller
der over (hvilket i power menuen registreres som 1,85v eller derover. Slår
du jumperfree fra, kan du selv sætte vcore så lavt som muligt (nemlig 1,7v),
hvilket i power menu registeres som ca. 1,74. Jeg forstår ikke helt, hvorfor
man i jumperfree ikke kan indstille vcore til 1,7 eller 1,75. Men sådan er
det åbenbart på min udgave - måske er din udgave af mobo'et anderledes.

Jf. 3: Giv aldrig cpu'en mere en 1,83v. Dette er maksimum for den
procentvise overskridelse af den anbefalede spænding på 1,75v. Kontroller,
hvordan power menuen registerer volten :)

Jf. 4: Når du starter i bios, starter bios i "fejlsikret tilstand", hvilket
er lig med 100mhz på bussen. Du bliver aller først præsenteret for valget af
cpu hastighed. Sandsynligvis har du flere valgmuligheder, men vælg kun den
hastighed, som passer til din cpu.

Det er sådan ca. det. Jeg har selv ret stor fornøjelse af min 1700+

Knæk og bræk med opsætningen, og god weekend :)

Mvh
Jakob

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 12-01-02 13:26

Jakob wrote:

<snip>
> Knæk og bræk med opsætningen, og god weekend :)
<snip>

Sig aldrig "knæk og bræk" til en der skal installere en Athlon
eller Duron, det kunne jo være køleren tog dig på ordet

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Jakob

Dato : 13-01-02 22:00

doh..!

Det er rigtigt

Jeg var selv så uheldig at smadre kernen på min 1700+

En dyr erfaring - vil nødig, at det sker for andre.

Så pøj pøj med opsætningen !!

Tak for kommentaren :)

/Jakob

Fra : Rune Zimmermann

Dato : 11-01-02 17:45

På Soyo dragon+ klares det i Bios..

Rune Zimmermann

Fra : J.F.K

Dato : 13-01-02 13:41

System: WinMe, Detonator 21.83
Asus A7V266-E m. Raid, AMD XP 1800+, Volcano 6CU+, Crucial pc2100 (256mb x
3), Asus V8200 T5 Deluxe, WD 100GB + IBM GXP60 61,5GB, 300watt psu.

mvh. John