Nogen der ved noget om den film der hedder~
Fra : carlo

Dato : 10-01-02 18:55

Har lige fået af vide at den har lige haft premiere i Østrig og folk blev
transporteret væk fra biografen i ambulancer fordi folk besvimede og
brækkede sig da de så filmen, jeg har søgt på nettet efter denne film men
kan ikke finde den, så hvis i ved hvor den kan findet vil jeg meget gerne
have af vide hvor

Mvh Carlo

Fra : Ole Kofoed

Dato : 10-01-02 19:47

"carlo" <carlo_pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> kan ikke finde den, så hvis i ved hvor den kan findet vil jeg meget

Den hedder "Audition" http://uk.imdb.com/Title?0235198 og er ude på DVD
i HongKong + England.

Den er vist blevet vist på NatFilm Festivalen herhjemme.

Mvh.

Ole

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 10-01-02 20:32

[Om Audition]

<-snip->
> Den er vist blevet vist på NatFilm Festivalen herhjemme.

Jeg mener nu også at den gik i Cafe Biografen i Odense (engang i foråret),
men skippede den idet den ikke er for sarte sjælen (hænderne op alle der
nogensinde er besvimet til under en biograffilm)
- Nicolai

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-01-02 20:16

On Thu, 10 Jan 2002 18:55:12 +0100, "carlo"
<carlo_pedersen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kan ikke finde den, så hvis i ved hvor den kan findet vil jeg meget gerne

Kan det være den japanske Audition i stedet?

Kurt Brixen

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-01-02 22:26

> [...]
> kan ikke finde den, så hvis i ved hvor den kan findet vil jeg meget gerne

Det var nu i Schweiz, at tre mennesker besvimede til premieren (jf.
cinemazone.dk) og mange andre udvandrede. Filmen hedder Audition og er en
sær, art-house "gyser" af den japanske Takeshi Miike. Den var med på
Natfilmfestivalen herhjemme forrige år og fik også almindeligt premiere i
slutningen af juli.

Audition er bestemt ikke for alle og nok den ringeste "date-film", du kan
opstøve i øjeblikket.

Jeg så den selv i Grand med en kammerat, og vi havde begge bagefter
fornemmelsen af at være blevet for gammel til film, der kun vil provokere.
Her et halvt år efter spøger den dog stadigt i hovedet, men jeg har
egentligt lyst til at give Audition en chance til for at finde ud, hvad
Miike egentligt vil med den.

MVH
Jens

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-01-02 22:31

Jens Thomsen skrev:

> Audition er bestemt ikke for alle og nok den ringeste "date-film",
> du kan opstøve i øjeblikket.

Men *kan* man i det hele taget opstøve den? Hvor sælges den?

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 10-01-02 22:34

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

Men *kan* man i det hele taget opstøve den? Hvor sælges den?

Laserdisken har den vist.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-01-02 00:05

On Thu, 10 Jan 2002 22:34:01 +0100, "Thomas Mouritsen"
<thomas_m@post10.tele.dk> wrote:

> Men *kan* man i det hele taget opstøve den? Hvor sælges den?

Bensonsworld har den:
http://www.bensonsworld.co.uk/detail.asp?product=7000000064690

Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-01-02 00:27

On Fri, 11 Jan 2002 00:04:59 +0100, Kurt Brixen <nospam@to.brixen.as>
wrote:

>Bensonsworld har den:
>http://www.bensonsworld.co.uk/detail.asp?product=7000000064690

Ups! - Nu opdager jeg lige at region 2 kun er på 111 minutter, mod
reg. 3s 115 min. - Mon det er den engelske censur?

Kurt Brixen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 11-01-02 01:32

Kurt Brixen skrev:

> Ups! - Nu opdager jeg lige at region 2 kun er på 111 minutter,
> mod reg. 3s 115 min. - Mon det er den engelske censur?

Mon ikke bare det skyldes forskellen mellem NTSC (R3) og PAL (R2)?

Derudover synes jeg, filmen ser dyr ud hos Benson's World. Laserdisken
og Asian Movies er betydeligt billigere. Jeg ved dog ikke, om der er
forskel på udgaverne.

Fra : Ole Kofoed

Dato : 11-01-02 06:07

> Derudover synes jeg, filmen ser dyr ud hos Benson's World. Laserdisken
> og Asian Movies er betydeligt billigere. Jeg ved dog ikke, om der er
> forskel på udgaverne.

Jeg mindes at have læst i nogle DVD anmeldelser, at oversættelsen skulle
halte noget på HK udgaven. Reg. 2 har et anamorphic billede, men er
udgivet af Tartan som desværre har et dårligt ry på deres egne
producerede DVD'er.

Mvh.

Ole

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-01-02 04:36

Kurt Brixen <nospam@to.brixen.as> writes:

> Ups! - Nu opdager jeg lige at region 2 kun er på 111 minutter, mod
> reg. 3s 115 min. - Mon det er den engelske censur?

Sikkert ikke.

På amerikanske film skal biografens 24 billeder pr. sekund gøres til
30 på TV. Det gør man ved at vise hvert fjerde billede to gange (eller
tilsvarende tricks, der ser lidt pænere ud.)

På PAL-TV skal man kun nå op på 25 billeder, så her skruer man filmens
hastighed en anelse i vejret (ca 4%. Det er for lidt til at man
bemærker det, hvis man ikke er meget dygtig til at bemærke den slags.)

115 minutter * 60 sekunder/minut * 24 billeder/sekund = 165600
billeder

165600 billeder
-------------------- = lidt over 110 minutter.
25 billeder/sekund

Så med lidt afrundinger her og der passer det godt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Lars Svoldgaard

Dato : 11-01-02 11:43

On Fri, 11 Jan 2002 00:26:42 +0100, Kurt Brixen <nospam@to.brixen.as>
wrote:

>Ups! - Nu opdager jeg lige at region 2 kun er på 111 minutter, mod
>reg. 3s 115 min. - Mon det er den engelske censur?

Ifølge www.bbfc.co.uk:

"When submitted to the BBFC the work had a running time of 110m 48s.
This work was passed with no cuts made. "

Så enten er den censureret fra udgiverens side eller også er det bare
pga. ntsc -> pal konverteringen.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-01-02 12:58

On Fri, 11 Jan 2002 11:42:57 +0100, Lars Svoldgaard
<locutusdk1@yahoo.com> wrote:

> [...]
> This work was passed with no cuts made. "
>
>Så enten er den censureret fra udgiverens side eller også er det bare

Det er så pga. NTSC - jeg havde glemt at region 3 også er NTSC.

Kurt Brixen

Fra : Lars Svoldgaard

Dato : 14-01-02 23:11

On Fri, 11 Jan 2002 12:57:33 +0100, Kurt Brixen <nospam@to.brixen.as>
wrote:

>Det er så pga. NTSC - jeg havde glemt at region 3 også er NTSC.

Er region 2 også... i Japan.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-01-02 12:55

"Lars Svoldgaard" <locutusdk1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Er region 2 også... i Japan.

Region 2 dækker Europa, Japan, Mellemøsten og Sydafrika.

MVH
Jens

Fra : Ole Kofoed

Dato : 10-01-02 22:46

> Men *kan* man i det hele taget opstøve den? Hvor sælges den?

www.asian-movies.dk/shop/productinfo.asp?id=1926
www.laserdisken.dk/dvd_reg1/asien.htm

Og måske hos Axel Music? Ellers er der de sædvanlige web-butikker fra
Hong Kong.

Mvh.

Ole

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-01-02 08:31

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> wrote in message

> [...]
> www.laserdisken.dk/dvd_reg1/asien.htm
>
> Og måske hos Axel Music? Ellers er der de sædvanlige web-butikker fra

Proshop har den på R2 UK til 237kr
http://www.proshop.dk/proshop/visprodukt.asp?id=TVD3340
Men gad vide om den er cencureret? Jeg har Predator 1/2 boxen og der er
1'eren cencureret :(

Fra : carlo

Dato : 11-01-02 05:41

Mnage tak for de mange svar, det er godt at man kan få noget hjælp, når man
ikke kan finde en skid på nettet, selv om det kunne have noget at gøre med
at jeg stavede den forkert.

Datefilm bliver det ikke til vi er en flok soldater der sidder nede i
Jugoslavien og tænkte at sådan noget kunne vi sikkert godt tåle, Men vi får
se hvis den er så slem som folk siger.

Mvh Carlo