rotering af et billed
Fra : Kristian Iversen

Dato : 10-01-02 18:55

hejsa nyhedsgruppe

nu her efter eksamen kan jeg komme tilbage til vores lille spil projekt.
spillet er et lille 2D spil set fra oven, med en lille mand der løber rundt
og skal skyde andre små mænd.

først havde vi lavet det sådan at vores spiller kun kunne gå i 4 retninger
(nord,syd,øst,vest).
men vi blev hurtig ret trætte af at han kun kunne bevæge sig i det 4
retninger så vi lavede sådan at han kunne drejer 360 grader.

men efter vi har gjort dette blev hastigheden reduseret utrolig meget, det
hakker faktisk utrolig meget : (

kan det være det kode her? der er skyld i vores problemer?
[kode]

public void tegnSpiller(Graphics g,int x,int y, int grad)
{
at.setToRotation((Math.toRadians(grad)),x + 17,y + 17);
((Graphics2D)g).setTransform(at);
g.drawImage(image,x,y,this);
}

Fra : Brian Matzon

Dato : 10-01-02 19:47

"Kristian Iversen" <hans.i@wanadoo.dk> wrote in message
> men efter vi har gjort dette blev hastigheden reduseret utrolig meget, det
> hakker faktisk utrolig meget : (
>
> kan det være det kode her? der er skyld i vores problemer?
<snip>
Problemet er at i laver transformationer på runtime tidspunktet.
Pre-render alle frames i et array først, og tegn så den relevante..
overvej om alle 360 frames (mange!) behøves...

Generelt skal i undlade at oprette objekter, og lave andet end
at blitte på runtime tidspunktet.

/Brian Matzon