Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scannerduel. Canon vs. HP
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 10-01-02 18:16

Hej NG.

Jeg kiggede på forskellene på Canon d660u og HP 4470c.

Jeg kan ikke få det til at passe andet, end at HP må være den bedste
scanner. Prisen er nogenlunde den samme der hvor jeg vil handle, så det
gælder bare om at vælge den bedste. Den skal bruges til scanning af på alm.
foto, og negativer.

Erfaringer og gode råd er velkomne.

HP 4470c
Type: Flatbed 48-bit
Resolution: 2400x1200 dpi
http://hjemme.hp.dk/prod_detail.php3?prodnum=C9887A
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1504647924

Canoscan D660U
Type: Flatbed 42 Bit
Resolution: 600x1200dpi /Dias: 1200x1200 dpi
http://www.canon.dk/bodyframes/scan_c2_d0_p17.htm
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1504617901

Mvh.
--
Morten Bock Sørensen
Århus N

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-01-02 23:51

"Morten Bock Sørensen" <news@mortenbock.dk> wrote in

> [...]
> scanner. Prisen er nogenlunde den samme der hvor jeg vil handle, så det
> gælder bare om at vælge den bedste. Den skal bruges til scanning af på

Se især på d-max værdien (kaldes også "dynamic range" nogen steder) der
fortæller hvor god scanneren er til at læse informationer i mørke områder
af filmen. Der har tidligere været diskussion af d-max værdiens betydning
her i gruppen AFAIR.

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-01-02 11:13

On 10 Jan 2002 22:50:52 GMT, Kenneth Darling Soerensen wrote:

> [...]

>af filmen. Der har tidligere været diskussion af d-max værdiens betydning

Og hvad skal d-max helst ligge på?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-01-02 11:52

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote in

> Og hvad skal d-max helst ligge på?

Det kommer an på hvor pernitten man er Jeg skal ærligt indrømme at jeg
ikke har sammenlignet billeder fra scannere med forskellig d-max. Jeg ville
blot gøre Morten opmærksom på at der er mere til end scanner end opløsning
og farvedybde.

Der er folk der mener at alt under 3.2 er spild af tid - men det kommer
også an på om man overhovedet kan se forskel på 3.2 og 3.0

Jeg væver - for jeg kan ikke give dig et entydigt svar. Det skal dog
understreges at der ikke er nogen standardprocedure for måling af d-max,
hvorfor man under alle omstændigheder må tage tallene med et gran salt og
samtidig se på brugerkommentarer.

Jeg har netop købt en oldsag af en scanner (Umax Astra 1200S med diaslåg)
som ifølge UMAX support aldrig er blevet testet men ligger omkring 2.8.
Bestemt ikke imponerende, men nu må vi se hvad den kan Jeg vil gerne
poste resultatet hvis det har interesse.

Fra : HelloKitty

Dato : 11-01-02 00:33

Hej Morten,
Hvad med denne:

Perfection 1650 Photo Flatbed / 1600x3200dpi / 48bit / USB 2.030
kr.

.... der ifølge PCWorld Int'l får tredje plads, hvorimod HP-scanneren får en
syvende plads. Og prisen på de to skannere er vel nogenlunde? Men det er vel
hips som haps? Jeg har tjekket på Epsons hjemmeside, og deres negativholder
kan tage op til seks negativer ad gangen. Der står intet i HPs hjemmeside -
hvilket irriterer mig. Er selv interesseret i en negativ scanner inden for
SU-prisniveauet.

Mvh.,
Jack

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 11-01-02 10:44

> [...]
en
> syvende plads. Og prisen på de to skannere er vel nogenlunde?

De to jer har postet koster ca. 1500,- der hvor jeg køber. (Det er en
byttehandel, da min julegave er købt dér.) Og 500,- ekstra er jo også en
slat. Desuden tror jeg slet ikke de forhandler Epson i den butik

> [...]
negativholder
> kan tage op til seks negativer ad gangen. Der står intet i HPs

HP 4470c kan tage ca. 4-5 stykker. Jeg har ikke afprøvet den, men lampen er
aflang, så hele negativstrimlen kan sidde der i.

>Er selv interesseret i en negativ scanner inden for
> SU-prisniveauet.

Hvis det skal være decideret negativscaner, så har phototeam et godt tilbud
for tiden. En negativ scannner sat ned fra 10000,- til 3000,-. Måske det var
noget?

--
Morten Bock Sørensen
Århus N

Fra : HelloKitty

Dato : 11-01-02 18:02

3500 DKK. Av, stadig lidt for dyrt. Men mange tak for linksen alligevel.

Mvh.,
Jack

Fra : HelloKitty

Dato : 11-01-02 18:10

Men hvis de 3500 DKK kan mere betale sig (billedmæssigt) end et digitalt
kamera til 5000 DKK, så har man vel "sparet" her?

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-01-02 10:05

> Erfaringer og gode råd er velkomne.

Læs andres subjektive vurderinger her ->

http://groups.google.com/groups?q=4470C&hl=en&group=comp.periphs.scanners&s
coring=d

http://groups.google.com/groups?q=d660u&hl=en&scoring=d&meta=group%3Dcomp.p
eriphs.scanners