For avanceret?
Fra : Morten Holberg

Dato : 10-01-02 18:43

I takt med lanceringen af nye kraftcentre i skikkelse af mobiltelefoner, er
et "nyt" kapitel i kommunikationen mellem PC, Telefon og trådløst udstyr ved
at vinde indpas blandt forbrugerne. GPRS er stadig i barnestadiet, mens High
Speed Data er indenfor rækkevidde, men tilsyneladende er teknologien ved at
løbe fra vores teleselskaber.
Jeg snakkede med to af disse i dag. Den ene vidste ikke hvad GPRS var og den
anden anede ikke at det kunne tilbydes selvom jeg menes at have set priserne
på deres hjemmeside. Andre spørgsmål om WAP- som jo egentlig har været her i
en del tid- og benyttelse af gsm-nettet kunne heller ikke besvares af andet
end "det ved jeg ikke, men jeg tror det"... Men de kan sagtens skrive
regninger ud!

Det eneste positive der kom ud af samtalerne var at ekspeditionstiden trods
alt ikke varede mere end 5 min...

Jeg har selv gjort en del for at følge med, men visse spørgsmål er det kun
teleselskaberne der kan svare på. Især når det kommer til opkald til andre
operatørerer samt betalinger. Desværre synes virkeligheden at være en helt
anden.

--
Morten Holberg

- In an interstellar burst im back to save the universe!!!

Fra : Anders HJ

Dato : 10-01-02 18:16

Efter mine hidtidige erfaringer er det kun TDC og Sonofon der følger
nogenlunde med udviklingen. Det ser også ud til at Telia er ved at komme
med, men Orange er lost.

Anders