kan ikke boote.(asus a7v)
Fra : Tommy Petersen

Dato : 10-01-02 17:03

hej.

en arbejdskammerat har pillet lidt for meget ved sin p.c.så nu kan han ikke
boote.

bundkortet er asus a7v.han har opdateret bios på asus hjemmeside,vist nok en
betaversion.han har desuden sat ramfrekvensen(hedder det vist nok) op,og det
var her det gik galt.

så nu kan han ikke boote,der sker lidt under opstart med drevene,men heller
ikke mere.

hvad gør han/vi nu,-det skal lige siges at vi har nøjagtig samme
maskiner,med samme bundkort!

ps-jeg har set lidt tilbage i gruppen,men synes ikke rigtig jeg kan finde
løsningen.

M.V.H.
Tommy Petersen(newbie)

Fra : Peter Schrøder

Dato : 10-01-02 22:20

"Tommy Petersen" skrev

> [...]
en
> betaversion.han har desuden sat ramfrekvensen(hedder det vist nok) op,og

Forhåbentlig kan han nøjes med at resette bios. Derved går bios tibage
til fabriksindstillingen. Man skal antagelig flytte/fjerne en jumper
og boote, men du må ha' fat i manualen for at finde ud af hvordan.
Den kan evt. downloades på Asus' hjemmeside.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Deaster

Dato : 10-01-02 22:30

"Tommy Petersen" <cft4551@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> var her det gik galt.
>
> så nu kan han ikke boote,der sker lidt under opstart med drevene,men

Har I prøvet at cleare Cmos eller loade default indstillinger i bios?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : pong

Dato : 10-01-02 22:38

> [...]
heller
> ikke mere.
>
> hvad gør han/vi nu,-det skal lige siges at vi har nøjagtig samme

har i prøvet at resette bios ?

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 10-01-02 22:48

Du skal resette din bios + sætte dine jumpere til jumperfree og halløj ...
check din manual :)

/Mikkel

Fra : Tommy Petersen

Dato : 11-01-02 18:56

hej alle.

tak for hjælpen,han er oppe og køre igen.

M.V.H.
Tommy Petersen