Hr. Mouritsen's gode DVD dag :-)
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 10-01-02 15:59

Som en lille opfølger til Jens' glimrende indlæg, omhandlende hans gode dag
med DVD indkøb

Stor var min glæde, da det lykkedes mig at finde en uncut, letterboxed og
samtidig anamorph DVD udgivelse af John Woo's Hard Boiled.

Tartan Video i England har udgivet den, og den indeholder både interviews,
trailere, og et 30 min's program/interview med Woo !

Filmen ser altså rigtig godt ud, når den vises anamorfisk.......checkede
lige et par scener derfra......., og jeg skal se hele filmen i weekenden.

En værdig afløser for Criterion's udgave, vil jeg mene.

Scorede osse en Assault On Precinct 13. Det er udgaven som Image har
udgivet, som indeholder commentary med Carpenter. Pludselig stod den bare
der på hylden, og så var det med at slå til...........den er jo stort set
ikke til at få fat i nogle steder, den guld udgave af den guld film

Thomas

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 10-01-02 17:32

Læste denne anmeldelse af de forskellige Hard Boiled dvd'ere :

http://www.bulletsnbabesdvds.com/article.php?sid=161

Efter hvad de skrev om Tartans udgivelse blev jeg lidt nervøs, og checkede
min egen.

Enten har de folk forsøgt at se filmen i fuld dagslys, eller så har deres TV
været indstillet MEGET mørkt, for filmen ser faktisk ret godt ud i Tartans
udgave.

Den virker mørk, men farver og detaljer fejler ingenting.

Jeg er meget tilfreds med denne dvd. Har haft Criterion's udgave, men synes
denne virker ligeså pæn som jeg husker Criterion's som værende.

Og så skader det heller ikke, at Tartans udgave er anamorph. Det gør faktisk
filmen endnu mere lækker at se på.

Thomas

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-01-02 17:57

> Jeg er meget tilfreds med denne dvd. Har haft Criterion's udgave, men
synes
> denne virker ligeså pæn som jeg husker Criterion's som værende.

Criterions er heller ikke ligefrem fantastisk, og det hjælper jo nok med den
anamorfiske overførsel. Må man sige tillykke med den lille ny, Thomas?

Jeg er lidt nysgerrig omkring interviewet? Er det godt? Hans kommentarspor
på Criterionudgaven var rimeligt, men man må da håbe, at han er blevet bedre
til engelsk med årene.

MVH
Jens

Fra : Emil Rune

Dato : 10-01-02 18:22

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er lidt nysgerrig omkring interviewet? Er det godt? Hans kommentarspor
> på Criterionudgaven var rimeligt, men man må da håbe, at han er blevet

Det er for så vidt udemærket. Men som kender af John Woo bliver der ikke
afsløret meget nyt for en....

Mvh Emil