fejl på film fra futureent
Fra : lhs

Dato : 10-01-02 14:44

Hej

Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal spørge her - men da lignende emner
har været diskuteret i gruppen før vover jeg en tand..

Jeg bestilte før jul Moulin Rouge ved Future Ent. Og den dumpede godt nok
ind af døren her. Med glæde sætterjeg den i afspl. og alt køre godt indtil
et bestemt kapitel hvor filmen bryder ``digitalt sammen´ dvs. lyd og billede
bliver forvrænget og disken låser næsten i drevet.

Det er her jeg er lidt dum, da det jo er en reg 1 film, er det fordi maskine
ikke kan afspille reg. 1 film ( den 2. disk der fulgte med kan jeg afspille
uden problemer, jeg har også kunne afspille andre reg. 1 film på Amitech
maskine før) Så mit spørgsmål er vel kan det være reg. 1 reaktion eller en
fejl på disken, desforuden er der nogle der har erfaringer med at bytte ved
future ent ?

MVH

Lars HS

Fra : Deaster

Dato : 10-01-02 15:00

> [...]
> fejl på disken, desforuden er der nogle der har erfaringer med at bytte

Prøv lige at afspille den i en anden maskine, jeg tror det din dvd afspiller
som ikke virker korrekt.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : psycrow

Dato : 10-01-02 16:12

Var der ikke noget med at der var fejl på de første sendinger af Moulin
Rouge ???

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-01-02 17:49

"psycrow" <bozo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Var der ikke noget med at der var fejl på de første sendinger af Moulin
> Rouge ???

Jeg har læst mange rapporter om en generel fejl på DTS-sporet. Lipsync'en
skulle ikke være helt optimal. Men det er det eneste, jeg umiddelbart har
hørt.

MVH
Jens

Fra : Kim Grandjean

Dato : 12-01-02 23:08

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message news:3c3dc452$0$62880

> Jeg har læst mange rapporter om en generel fejl på DTS-sporet. Lipsync'en
> skulle ikke være helt optimal. Men det er det eneste, jeg umiddelbart har
> hørt.

Tak. Det forklarer meget for mig. Har undret mig over den elendige sync på
den disk, og undersøgt forskellige fejlmuligheder. Måske det bare er DTS
sporet.

Venligst
Kim

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 10-01-02 15:11

Hvilket kapittel drejer det sig om?
Jeg har købt filmen samme sted, så skal jeg svare dig på dit spørgsmål
i løbet af nul,fem.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : lhs

Dato : 10-01-02 16:33

Hej

Jeg mener det er 3. eller 4., det er lige i starten hvor scenen starter med
skrivemaskinen.

Lars HS

Fra : Deaster

Dato : 10-01-02 16:53

"lhs" <shane@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg mener det er 3. eller 4., det er lige i starten hvor scenen starter
med
> skrivemaskinen.

Ingen problemer med min version, på en Pioneer DV-717.

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 10-01-02 18:07

Hej Lars
Min version, som også er købt hos Future Ent., gjorde nøjagtigt det samme. Men det var allerede ca 22 sec inde i filmen, der hvor dirigenten står foran tæppet, at disken låste min maskine. Jeg blev derefter nødt til at slukke for strømmen til maskinen og tænde igen for at få skiven ud. Hvis jeg sprang til en nyt kapitel låste skiven igen. Derimod spillede disk 2 fint. Jeg har returneret filmen til Future Ent. og bedt dem bytte den til en anden. Ingen andre af mine R1 eller R2 film volder problemer for min maskine, en Lumatron 20k1 og som er kodefri. Jeg kan gi' dig besked, når jeg modtager mit nye eksemplar men hvis du læser på Future Ent.'s hjemmeside under Returns, skriver de at inden man returnerer skiven skal man lige skrive til dem først om problemet.

Mvh
Jørgen

Fra : Kim Hansen

Dato : 10-01-02 18:39

Det kan være, at din DVD-afspiller ikke kan afspille lige den film.

Jeg har selv en Nintaus DVD-afspiller - Jeg købte den kun fordi den var
region fri. På nuværende tidspunkt er jeg dog på udkig efter en Sony
DVD-afspiller, som kan matche mit Sony KV32FX60 100Hz TV. Lige nu ligger
valget mellem DVP-NS400D eller DVP-NS300. Hvad ville i foreslå?

Nå, nok om mine DVD planer for nu. Tilbage til emnet :)

Et problem, har jeg dog haft med min afspiller.

Jeg købte i sin tid "Kædereaktion/Chain reaction" - den med Keanu Reeves.
Denne film ville slet ikke afspilles, når den skiftede til det næste layer
på DVD'en.

Jeg var nede i butikken, hvor jeg købte maskinen, for at se om det var min
afspiller, som der var noget i vejen med. Det viste sig, at denne film bare
ikke kunne kører på en Nintaus afspiller.

Det skal siges, at filmen blev afspillet uden problemer på min PS2.

Så måske er det bare din afspiller, som ikke kan afspille filmen.

--
Kim Hansen
MSN: Enforcer@pc.dk

Fra : Styb

Dato : 10-01-02 19:52

"Kim Hansen" <Kim_hansen@pc.dk> wrote in message
> [...]
> DVD-afspiller, som kan matche mit Sony KV32FX60 100Hz TV. Lige nu ligger
> valget mellem DVP-NS400D eller DVP-NS300. Hvad ville i foreslå?

Jeg har en Sony DVP-S7700 på mit KV32FX60. Det giver det bedste billede jeg
nogensinde har set Min kammerat har en Pioneer DV-717 på et KV32FX65,
hvilket har et klart dårligere billede end mit. Derfor mener jeg at
7700/FX60 er det bedste makkerpar der findes :))

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 11-01-02 10:48

"Styb" <rasmusstubert@hotmail.com> skrev:

> [...]
> klart dårligere billede end mit. Derfor mener jeg at
> 7700/FX60 er det bedste makkerpar der findes :))

Så skulle du bare se denne kompination:
Sony DVP-s7700 på et Philips 32PW9536. Det giver også det bedste
billede jeg nogensinde har set, og så ser det pokkers naturligt ud.
Faktum er også at min DVP-s7700 spillede omtalte film fra Futureent
uden problemer, her i går, da jeg satte den til at afspille den uden
dog at se på filmen.
Jeg ville nødigt blive afbrudt midt i den film, pg.a fejl på skiven,
så derfor denne test-kørsel.

Fra : Kim Hansen

Dato : 10-01-02 19:54

Ups, der skulle have stået Sony KV32FX65 og ikke ...FX60.

Bare en lille rettelse.

--
Kim Hansen
MSN: Enforcer@pc.dk