raid problemer under XP med et epox 8k7a+
Fra : Lars

Dato : 10-01-02 13:44

Jeg var ikke helt klar over i hvilken gruppe dette hørte hjemme,
men jeg tænkte at der her sikkert var Epox brugere der læste med.

Er der nogen der kan få deres raid til at fungere under XP med Epox 8k7a+,
hpt370a raid controller.

Jeg har opdateret den seneste bundkort bios fra Epox som også opgraderer
hpt370 til
bios v. 2.09xxxx (sådan ca).
Det er godt nok ikke den seneste bios iflg. www.highpoint-tech.com, men det
har Epox
åbenbart ikke fundet ud af endnu.

Jeg bruger den tilsvarende drv. til raidet, som skulle passe til Bios
versionen, den
er godt nok downloadet fra Highpoint da Epox har problemer med deres support
server.

Jeg har prøvet at slette raid'et (raid 0) oprette det igen, køre uden raid,
men hver gang
jeg prøver at formatere en disk siger XP at "the format did not complete
succesfully".

Controlleren virkede fint under WIN2K, godt nok med en tidligere bios og
driver.

Nogen der har gode ideer.

hilsen Lars

Fra : Santa Xcaze

Dato : 10-01-02 14:33

SNIP
1. Du går ind i din raid bios og sætter et raid 0 op hvis det er det du vil
have, rimeligt simpelt ...
2. Fdisk og lav en stor disk
3. restart
4. format c:
5. installer win 2k ...

Har du gjort alt det?

Fra : Lars

Dato : 10-01-02 21:51

> 1. Du går ind i din raid bios og sætter et raid 0 op hvis det er det du
vil
> have, rimeligt simpelt ...
> 2. Fdisk og lav en stor disk
> 3. restart
> 4. format c:
> 5. installer win 2k ...
>
> Har du gjort alt det?

Jeps winxp er også kørende og den kan også godt se disk'ne, hvad enten de er
i raid eller bare sidder som enkelt diske på raid controlleren, jeg kan bare
ikke formatere dem, da det ender med en fejlbesked.

I øjeblikket er det ikke på de diske på raid contr. at winxp er installeret,
selv om det var det jeg gerne ville, men det jeg ikke kan formatere drevene

Lars