Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
s/h hvornår??
Fra : Flemming Aagaard

Dato : 10-01-02 11:52

Med risiko for at blive sat i bås med de helt fatsvage digital "tosser" har
jeg følgende ?
Hvad får jeg ud af at optage i s/h på mit digitalkamera, og derefter
billedbehandle og printe som jeg plejer . Fremfor at optage som jeg plejer i
farve og så blot i billedbehandlings programmet gå i s/h. Printe o.s.v.
venlig hilsen
Flemming Aagaard

--
flemmingaa@mail1.stofanet.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-01-02 13:08

Flemming Aagaard wrote:

> [...]
> billedbehandle og printe som jeg plejer . Fremfor at optage som jeg
> plejer i farve og så blot i billedbehandlings programmet gå i s/h.

Prøv og se om du få et bedre resultat, jeg tror dog ikke du kan se
forskel, der hvor du måske kan vinde noget, er at der nok kan være flere
billeder på dit hukommelseskort.

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 10-01-02 13:52

> [...]
> farve og så blot i billedbehandlings programmet gå i s/h. Printe o.s.v.

Er vi ikke alle fattesvage, indtil vi har fattet det ???

Jeg ville tage billederne i farve, det er nemt at lave dem sh i photoshop,
og så har man begge dele og kan vælge det bedste, det kan man ikke hvis man
tager billederne i s/h.

Det er selvfølgelig et udmærket argument, at der kan være flere sh billeder
på mediet, men det er jo kun et spørgsmål om mediet størrelse.

Så vidt jeg husker bruger du G1 eller G2, jeg ville tage billederne i RAW,
så har du alle muligheder, også at hive 24 bits farver ud af kameraet selvom
de normale konverteringer "kun" leverer 16 bits farver.

Forskel på 16 og 24 bit ??, det tror jeg nok...

http://www.ronzak.com/troldsne4.jpg = 16 bit.
http://www.ronzak.com/troldsne4c.jpg = 24 bit.

Mvh Jan

Fra : U. Pedersen

Dato : 10-01-02 18:20

On Thu, 10 Jan 2002 13:51:30 +0100, "Jan Lauenborg"
<jan.lauenborg@mail.dk> wrote:

http://www.ronzak.com/troldsne4b.jpg
hvad fejler den så, siden vi ikke måtte se den ??

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 11-01-02 00:09

> http://www.ronzak.com/troldsne4b.jpg
> hvad fejler den så, siden vi ikke måtte se den ??
>
> --
>
> mvh
> U.P.

Den fejler sådan set ikke noget, jeg havde bare glemt at fixe level, og det
var en fejl.

Mvh Jan