Loch Lomond med Runrig
Fra : DJ

Dato : 10-01-02 10:14

Er der nogle der har teksten til denne vidunderlige sang, eller ved hvor jeg
kan finde den?

Fra : Jesper Stampe

Dato : 10-01-02 11:14

"DJ" <dsj@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:a1jm7f$8bt$1@sunsite.dk...
> Er der nogle der har teksten til denne vidunderlige sang, eller ved hvor
jeg
> kan finde den?

Det vækker minder - Runrig har givet mig mange gode koncertoplevelser fra
midten af 80'erne. Især husker jeg en koncert i Saga. hvor de gav extranumre
4 gange. Anyway - en lille google søgning gav dette resultat - og der er
copy & pastet så "yon" og "gae" og andre underlige stavemåde er ingen
slåfejl fra min side.

Loch Lomond
Old Scotch Song
Copyright Unknown

By yon bonnie banks,
And by yon bonnie braes,
Where the sun shines bright on Loch Lomond,
Where me and my true love
Were ever want to gae,
On the bonnie, bonnie banks of Loch Lomond.

Oh! ye'll take the high road and
I'll take the low road,
And I'll be in Scotland afore ye;
But me and my true love
Will never meet again
On the bonnie, bonnie banks of Loch Lomond.

'Twas then that we parted
In you shady glen,
On the steep, steep side of Ben Lomond,
Where in purple hue
The Highland hills we view,
And the moon coming out in the gloaming.

[...]

The wee birdie sang
And the wild flowers spring,
And in sunshine the waters are sleeping,
But the broken heart it kens
Nae second Spring again,
Tho' the waeful may cease frae their greeting.

Fra : DJ

Dato : 10-01-02 15:33

Hej Jesper
1000 tak for det. "Stavefejlene" skyldes at det er skrevet med skotsk
udtale.
Sangen minder mig og en skøn tid jeg havde da jeg arbejdede i Skotland, det
er et dejligt folkefærd.
M.v.h. Dorte