Problemer med VB6 Package&Deployment Wizar~
Fra : Peter Jensen

Dato : 10-01-02 00:58

Hej!

Er jeg den eneste med store problemer, når jeg kører package and deployment
wizard (VB6 SP4) under Windows XP?
Jeg har et lille program, der arbejder med bl.a. MSHFLEXGRID og en access
database via ADO.

Når jeg kører PDW får jeg følgende fejl:

"The Wizard found dependency information for the listed files, but the
information is out of date. To proceed with the information out-of-date,
click OK."

De pågældende filer er:
MSCAL.OCX - C:\Program Files\Microsoft Office\Office
scrrun.dll - C:\WINDOWS\system32

Hvis jeg ignorerer fejlen, laves der rigtig nok nogle cabs og en setup - og
den ser da også ud til at virke...dvs. installerer både Data Access
components og alle OCX'erne inkl. de ovennævnte. Men når installationen når
til opdateringen af systemet kommer meddelelsen:

"Filen 'C:\DOCUME~1\PETERJ~1\LOCALS~1\Temp\mstfqws.pdw\$(DLLSelfRegisterEx)'
kunne ikke registreres, da den ikke kunne findes."

Jeg har også prøvet at køre installationen lavet under XP på en ME maskine.
Hér bliver den bare ved med at genstarte Windows, fordi systemfilerne skal
opdateres (stopper v. scrrun.dll).

Jeg lavede oprindelig programmet under ME, og problemet er først opstået
efter opgradering til Windows XP.
Jeg bruger VB6 Learning Edition med SP4.

Er der nogen, der har en løsning, forklaring, alternativ?

På forhånd tusinde tak!

Mvh. Peter

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 10-01-02 03:05

Hej Peter

> Er der nogen, der har en løsning, forklaring, alternativ?

En løsning er at skrotte P&D Wizard og erstatte det med et
"rigtigt" setup program. Her kan jeg helt klart anbefale
Inno Setup 2.0 som ud over at være et knaldhamrende godt
stykke software er helt gratis. Du kan hente det på
http://www.jrsoftware.org/isinfo.htm

Venlig Hilsen/Best Regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://www.vbcodemagician.dk
ICQ: 62990889

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-01-02 08:43

Hej Kim

> [...]
> Inno Setup 2.0 som ud over at være et knaldhamrende godt
> stykke software er helt gratis. Du kan hente det på

Tak for svaret! Det har jeg faktisk allerede set på, da jeg inden jeg sendte
mit spsm. læste et tidligere indlæg. Jeg har bare svært ved at gennemskue
dependencies til mit program (der er jo en hulens masse systemfiler til ADO
mv.) og ikke mindst hvordan man for dem tilføjet til
installationsprogrammet, så de installeres (og registreres) korrekt, når
setup køres.
Hvis jeg skal benytte Inno, er der så en let fremgangsmåde til det med
systemfiler? Nogen der kort kan forklare, hvordan man gør?

På forhånd tusinde tak!

Mvh. Peter

Fra : Harald Staff

Dato : 10-01-02 10:20

Hei Peter

Dyrere enn gratis er Setup Factory fra www.indigorose.com -jeg er meget
lykkelig med den, og den finner dependencies for deg.

Ellers er det et gammelt pirat-trick å kjøre Package & Destroy inntil den
har listet opp alle dependencies, kopiere/skrive av og avbryte.

Beste hilsen Harald

Peter Jensen <jensen.peter@mail.dk> skrev i

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 10-01-02 10:34

Hej Peter

> [...]
> masse systemfiler til ADO mv.) og ikke mindst
> hvordan man for dem tilføjet til installations
> programmet, så de installeres (og registreres)

Hvilke filer du skal bruge til ADO kan du læs om i MSDN
under http://www.microsoft.com/data/doc.htm. Der kan du
finde en "distributeable files" sektion, som opstiller alle
nødvendige filer. Der er dog en lettere måde. Se
fortsættelsen af svaret nederst.

> Hvis jeg skal benytte Inno, er der så en let
> fremgangsmåde til det med systemfiler? Nogen der
> kort kan forklare, hvordan man gør?

Se dette link: http://www.jrsoftware.org/ishowto.phtml?a=vb
.. Det beskriver hvilken kode du skal bruge til at tilføje
VBs systemfiler.

Nu kan det være jeg skriver noget dumt, for jeg er ikke helt
sikker på, hvordan du mener P&D ikke virker under XP. Men
hvis du kan starte P&D, så kan du sikkert også få den til at
lave en liste over "Dependency Files" altså filer programmet
skal bruge, for at kunne køre. I stedet for at lave et
rigtigt Setup, laver du i stedet en liste over
"Dependencies" som du så kan bruge Inno Setup til at lave
installationsfil fra.

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-01-02 13:21

Hej Kim!

> [...]
> rigtigt Setup, laver du i stedet en liste over
> "Dependencies" som du så kan bruge Inno Setup til at lave

Jeg kan godt få den til at lave en dependency via P&DW, mit problem er at få
Inno til at registrere systemfilerne (+lægge dem det rigtige sted) under
installationen. Men tak - jeg prøver lige at se på dit link.

Mvh. Peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-01-02 14:34

Hej igen!

Jeg har nu fået Inno til at lave en setup, med alle systemfilerne fra
dependency-informationen og den installerer fejlfrit på min ME-maskine. Men
når jeg kører min VB-applikation og den forsøger at åbne databasen får jeg
følgende fejl:
Error in [Form_load]
430
Class does not support Automation or does not support expected interface
og Run-time error 364

Hvad går der galt?

Min Inno setup:

[Files]
Source: "C:\Documents and Settings\Peter Jensen\My Documents\Visual Basic
Projects\Arbejdsplan\Exe\Arbejdsplan.exe"; DestDir: "{app}"; CopyMode:
alwaysoverwrite
Source: "C:\Documents and Settings\Peter Jensen\My Documents\Visual Basic
Projects\Arbejdsplan\Exe\Signatur.html"; DestDir: "{app}"; CopyMode:
alwaysoverwrite
Source: "C:\Documents and Settings\Peter Jensen\My Documents\Visual Basic
Projects\Arbejdsplan\Exe\ArbPlan.ini"; DestDir: "{app}"; CopyMode:
alwaysoverwrite
Source: "C:\Documents and Settings\Peter Jensen\My Documents\Visual Basic
Projects\Arbejdsplan\Exe\Grundplan.mdb"; DestDir: "{app}"; CopyMode:
alwaysoverwrite

; begin VB system files
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\msvbvm60.dll"; DestDir:
"{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace
uninsneveruninstall sharedfile regserver
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\oleaut32.dll"; DestDir:
"{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace
uninsneveruninstall sharedfile regserver
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\olepro32.dll"; DestDir:
"{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace
uninsneveruninstall sharedfile regserver
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\asycfilt.dll"; DestDir:
"{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace
uninsneveruninstall sharedfile
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\stdole2.tlb"; DestDir:
"{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace
uninsneveruninstall sharedfile regtypelib
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\comcat.dll"; DestDir:
"{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace
uninsneveruninstall sharedfile regserver

; database sys
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\MDAC_TYP.EXE"; DestDir:
"{app}"; CopyMode: alwaysoverwrite
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\MSBIND.DLL"; DestDir:
"{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace sharedfile
regserver
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\scrrun.dll"; DestDir:
"{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace sharedfile
regserver

; OCX
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\MSCOMCTL.ocx"; DestDir:
"{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace sharedfile
regserver
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\MSCAL.OCX"; DestDir:
"{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace sharedfile
regserver
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\MSADODC.OCX"; DestDir:
"{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace sharedfile
regserver
Source: "C:\Program Files\Inno Setup 2\VB-sysfiles\MSHFLXGD.OCX"; DestDir:
"{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace sharedfile
regserver
; end VB system files

Mvh. Peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-01-02 14:53

Jeg hentede den nyeste version af mdac_typ.exe fra MSDN, og nu ser det ud
til at virke (i hvert fald på min ME-maskine). Jeg tester videre på en Win
95 maskine. Men tusinde tak for hjælpen!

Mvh. Peter

Fra : Peter Thomsen

Dato : 10-01-02 21:38

Der er også en service pack 5 til vb