Netværksproblemer mellem Win XP og Win 2K
Fra : Henrik Daugaard

Dato : 10-01-02 00:59

Jeg har tre compuere i netværk, via switch. Fra win XP kan jeg slet ikke se
de to andre. Jeg har installeret og fjernet både TCIP og IPX-protokoller
uden virkning. Fra win2K maskinerne kan jeg til nød se win XP maskinen, men
ikke nogen af de delte mapper på denne. Jeg logger ind med samme brugernavn
og password på alle maskiner. De to win 2K maskiner kan sagtens både dele
filer, printere, adsl forbindelse osv.
Win XP maskinen kan dog godt komme på nettet, så netkoretet er det ikke.

Har nogen haft de samme problemer??

Hilsen Henrik

Fra : Per Frederiksen

Dato : 10-01-02 20:14

det ligner det problem jeg havde da jeg upgraderede 3 af seks maskiner til
xp.
Fra win98---->xp fungerede det ok men ikke omvendt. Internet virkede fra
alle
maskiner.

Løsningen var upgradering af netkortets drivere til nye xp drivere.

mvh

Per