MSI K7T266 Pro2-ru og Silverado Køler - hv~
Fra : Jan

Dato : 09-01-02 22:45

Hej

Jeg har en AMD 1800 xp+, et MSI k7t266 Pro2-ru og en silverado køler.
Endvidere har jeg 2 IBM harddiske, brænder,cd-rom drev og alle pci slot
fyldt ud.

Lige nu kører min køler med 12 v hvor langt kan jeg sætte den spænding og så
stadigvæk få nok køling.

Mvh

Jan

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 22:48

"Jan" <jan@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fyldt ud.
>
> Lige nu kører min køler med 12 v hvor langt kan jeg sætte den spænding og

Prøv, og hold rigtigt godt øje med temp.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Torben Larsen

Dato : 10-01-02 00:26

Hvis du køber en kabinetblæser kan du skrue lidt ned for cpu-køleren. Bør
stå i manualen, ellers her
www.noisecontrol.dk

Torben

Fra : F.Larsen

Dato : 10-01-02 00:49

Hej

Det er individuelt hvor langt ned i spænding på silverado'en du kan gå.
Jeg er på 8 Volt med en XP1600+ og den ligger på 57-63 grader.
Hvis jeg sætter den til 6Volt så ligger CPU på 58-67 grader.

Hvilken temperatur har du i øjeblikket ?

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : Dalle

Dato : 10-01-02 02:19

Jeg har i øjeblikket en temp. på mellem 53-56 - og det er altså med 12 v.
Det er mig der har skrevet indlægget - skriver nu bare fra en anden pc -
derfor det andet navn.

Vil det gøre den yderligere støjsvag hvis jeg sætter den til 6 eller 8v ??

Jan

Fra : F.Larsen

Dato : 10-01-02 22:35

Det giver ret meget at nedsætte spændingen, især 6v og 8volt er meget støjsvage,
men husk at holde øje med temperaturen. Den må helst ikke overstige 70 grader.
Mine målinger viser at du temepraturen vil stige 6-7 grader hvis du går fra 12
volt til 8 volt - men der er mange faktorer der spiller ind. Du bør lave nogle
tests hvor du belaster CPU 100% i en længre periode for at teste grænserne. Jeg
har kørt nogle test over 8 timer med 100% CPU belastning og der havner min CPU
typisk på 63-64 grader med 8 volt og helt op til 67 med 6 volt på Silveradoen.

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 11-01-02 12:49

> [...]
> typisk på 63-64 grader med 8 volt og helt op til 67 med 6 volt på Silveradoen.

Jeg bruger en Silverado på min TB 1.4GHz (nok den cpu der bruger mest
strøm eller i vher fald i toppen) og ved 8v har jeg en max temp på
52 grader (max load). For at det er muligt skal man have mindst 1
kabinetkøler (bruger selv en ultra low noise pabst) og måske sætte
Vcore en anelse ned (kan være for høj ifølge onboard V-måler). Havde
selv en cpu-temp på lidt over 60 grader uden kabinetkøler og med Vcore
på 1.78V.

Bernhard

Fra : Óðin

Dato : 10-01-02 06:42

Min 1800+ holder 45-50 grader under full load med 8V.

/Óðin

Fra : Studen

Dato : 10-01-02 13:17

Kører 1600+ på A7V266-E med 6V på Silveradoen. Jeg har ikke monteret ekstra
blæsere, og min cpu temp. har aldrig været over 6o grader!!

Mvh
Studen

Fra : Deaster

Dato : 10-01-02 13:43

"Studen" <studanul@hotmail.com> wrote in message
> Kører 1600+ på A7V266-E med 6V på Silveradoen. Jeg har ikke monteret
ekstra
> blæsere, og min cpu temp. har aldrig været over 6o grader!!

Nej, det må man da ikke håbe, 60 grader er ret højt.

Fra : Studen

Dato : 10-01-02 14:15

I forhold til hvad??
Ved alm brug. har jeg 55grader og ved spil ca.59grader. Er der er problem i
det?

Studen

Fra : Deaster

Dato : 10-01-02 14:18

> I forhold til hvad??
> Ved alm brug. har jeg 55grader og ved spil ca.59grader. Er der er problem
> det?

I forhold til andre. Det er ikke sikkert at det er et problem, meeen jeg
synes det er en noget høj cpu temp.

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 10-01-02 15:37

"Studen" <studanul@hotmail.com> skrev:

> Ved alm brug. har jeg 55grader og ved spil
> ca.59grader. Er der er problem i det?

Jeg syntes det er en OK temp. 6V og Asus taget i betragtning.
Er systemet stabilt, så er 60grader ikke noget problem!

Kører selv min T-Bird 1400@1600Mhz ved 55 grader uden problemer.
Okay, det kan da godt være den kun bliver 5 år gammel, i stedet for 15
år, som den måske kunne være blevet med bedre køling - men om 5 år er
en 1,4GHz CPU da helt til grin anyway.

Der imod syntes jeg Jan har et problem, han kører Radoen ved 12V og
har en temp på 56 grader. Ved 10 og 12V, der er Rado jo ikke specielt
støjsvag, først ned ved 8V begynder der at være tale om low-noise
køler.
Airflowet i Jans maskine må være dårligt, eller køleren forkert
monteret, hvis temp målingen altså passer.
Jan, hvis du ikke overclocker, så kan din CPU garanteret køre stabilt
ved en lavere spænding. Min T-Bird 1400 kører fint ved 1,65Volt =
mindre varme udvikling = mindre varm CPU = mere stabil CPU grundet
lavere temperatur. Den kører ellers 1,75V som standart.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!