Hvem Betaler?
Fra : Morten Holberg

Dato : 09-01-02 23:09

Hej Ng.

Jeg har en t39 og bruger WAP og Email-klienten flittigt. Min operatør er
Tiscali/Worldonline.

Mit spørgsmål går på hvem jeg så skal betale til. Jeg ved godt at
spørgsmålet er lidt kejtet, men i Wap-konfigurationen står TDC som udbyder.
Når jeg derimod bruger min Email-klient er det Get2net/Telia.

Dette er jo tre forskellige selskaber, men er det kun Tiscali jeg skal
betale til, hvorefter de to andre laver opkrævninger af dem??? Eller får jeg
separate regninger for WAP, Email og alm. gsm? Mine dataopkald foretages
vha. gsm og ikke Gprs.

--
Morten Holberg

- In an interstellar burst im back to save the universe!!!

Fra : Anders HJ

Dato : 09-01-02 22:49

Tiscali er vist så vidt jeg ved på TDC's net, så du kører hele tiden på TDC
(Tiscali/WOL sælger produktet videre). Jeg vil tro at du bare betaler for
data+telefoni over din Tiscali-regning.

At du bruger en get2net/Telia pop3 account er sagen uvedkommen, for det er
bare dem du har e-mail hos.

Anders

Fra : Morten Holberg

Dato : 10-01-02 08:12

Anders HJ <me@NOSPAMiceduck.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1idvn$6kv$1@news.cybercity.dk...
> [...]
TDC
> (Tiscali/WOL sælger produktet videre). Jeg vil tro at du bare betaler for

Nogen som ved hvad prisen for dette er? Jeg har ikke kunnet finde det på
tiscalis hjemmeside.

> At du bruger en get2net/Telia pop3 account er sagen uvedkommen, for det er
> bare dem du har e-mail hos.

Umiddelbart ville jeg tro at det røg på internet regningen idet at jeg jo
kalder op via gsm til nummeret på vores internetudbyder, men jeg skal vel
også betale noget til tiscali for at bruge gsm-nettet??

Fra : maxses

Dato : 10-01-02 08:00

"Morten Holberg" skrev d. 10-01-02 08:12 dette indlæg :
> [...]

> --
> Morten Holberg
>
> - In an interstellar burst im back to save the universe!!!

Hvis du ringer op med gsm bliver det bare blive sat på din almindelige
telf. regning...det er du jo det sammen som et alm. opkald..:

1. du ringer op til eet nummer

2. istedet for tale blive der komunikeret med data....

Mvh MAx

http://www.kandu.dk/

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 09-01-02 23:31

"Morten Holberg" <morten.holberg@get2net.dk> wrote in message

> [...]
jeg
> separate regninger for WAP, Email og alm. gsm? Mine dataopkald foretages

Mit bud er at det kun er til Tiscali. Jeg har dog ingen erfaringer.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-01-02 23:30

Hej

"Morten Holberg" <morten.holberg@get2net.dk> wrote:

>Jeg har en t39 og bruger WAP og Email-klienten flittigt. Min operatør er
>Tiscali/Worldonline.
>
>Mit spørgsmål går på hvem jeg så skal betale til.

Du skal kun betale eet sted, nemlig til Tiscali.

--
M.v.h. Ole®

Fra : jan steen sørensen

Dato : 10-01-02 08:34

> Du skal kun betale eet sted, nemlig til Tiscali.

Jeps, i dette tilfælde - men enkelte Internet udbydere tager sig betalt
UANSET hvilken operatør du bruger til trafikken/forbindelsen

Jeg mener stadig at Orange tager betaling for at ringe til deres internet
( de har gjort tidl. iflg. deres betingelser og prisliste)

Derfor: Altid ring til din operatør(e) og spørg!

Jan

Fra : maxses

Dato : 10-01-02 09:10

"jan steen sørensen" skrev d. 10-01-02 08:34 dette indlæg :

> [...]
internet
> ( de har gjort tidl. iflg. deres betingelser og prisliste)
>
> Derfor: Altid ring til din operatør(e) og spørg!

Hmm...jeg mener bare at man betaler til sin egen operatør, der er højest
sandsynligt en wap pris nedskrevet et eller andet sted, indtil vidre har
jeg hørt at man bare kan koble sig op til hvilken portal man vil:) nogle
gange er det dog billigere at bruge operatørens egne protal:)

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Holberg

Dato : 10-01-02 17:13

Ole Rasmussen <dont_reply@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2ugp3usvd2rvkkhqpv04iefa1evhrlktf6@193.88.15.213...

> Hej

> Du skal kun betale eet sted, nemlig til Tiscali.

Men til TDK's eller Tiscalis takst?

Fra : Morten Holberg

Dato : 10-01-02 17:15

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-01-02 23:52

Hej

>Men til TDK's eller Tiscalis takst?

Til Tiscali takst.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Claus Rolsted

Dato : 10-01-02 20:10

"Morten Holberg" <morten.holberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål går på hvem jeg så skal betale til.

Du skal betale almindelig mobiltlf-takst til din mobiltelefon-operatør, da
det er denne forbindelse du kalder op med. Dette dog kun hvis din operatør
ikke har en speciel WAP-takst (så skal du betale WAP-takst, når du WAPper).
Din mobiltakst er vel også noget dyrere end din almindelige internet-takst,
hvilket får logikken til at hænge sammen IMO....

Claus Rolsted

Fra : Morten Holberg

Dato : 10-01-02 21:43

Claus Rolsted <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1010689809.487377@kollegiegaarden.dk...
> [...]
> Din mobiltakst er vel også noget dyrere end din almindelige
internet-takst,
> hvilket får logikken til at hænge sammen IMO....

Det tror jeg også. Men på kundeservice kunne jeg ikke engang få et reelt
svar.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 10-01-02 23:20

> Det tror jeg også. Men på kundeservice kunne jeg ikke engang få et reelt
> svar.

Sagen er tidligere blevet diskuteret her i gruppen. Se bl.a. slutningen af
tråden "Ericsson T68, TDC og e-mail" startende fra 29.12.
Især Jimmy Damsgård hjalp mig godt på vej med indstillingen af min tlf.

Mvh

Claus Rolsted