Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Trådudløser" til Canon EOS 500
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 09-01-02 21:28

Hej folkens

Er der nogen der ved hvordan en trådudløser til en Canon EOS 500
er lavet - er det bare en kortslutning eller skal der noget "elektronik" til
for at få
det til at virke ??

Claus Rasmussen
admin@clausrasmussen.dk * claras@post10.tele.dk ICQ 4785650

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 09-01-02 21:48

"Claus Rasmussen" <claras@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvordan en trådudløser til en Canon EOS 500
> er lavet - er det bare en kortslutning eller skal der noget "elektronik"
> [...]

Jeg har set en trådudløser til en EOS50 - og uden at jeg har haft splittet
den ad (ekspedienten ville ikke give mig lov, den sure stodder (c: ) vil jeg
skyde på at det bare er en simpel kortslutning. Det var tilsyneladende bare
en kontakt der kunne låses i "tændt" position

Mvh Mads

Fra : Georg Tranholm

Dato : 09-01-02 22:52

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvordan en trådudløser til en Canon EOS 500
> er lavet - er det bare en kortslutning eller skal der noget "elektronik"

En simpel kortslutning...
Trin 1) strøm til lysmåler/autofocus
Trin 2) strøm til udløseren

mvh. GT

Fra : Pia

Dato : 10-01-02 11:33

jeg har lavet en til min Minolta af lydkablet fra et cdromdrev - det passede
med de 3 ledninger. 1 er strøm, 1 fokus, 1 udløser. Man kan så enten med
fingrende eller med små kontakter i den anden ende, skiftevis forbinde strøm
med en af de andre. Virker glimrende - jeg skulle blot file lidt på det
stik, der skulle sættes ind i kameraet.

:Pia

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-01-02 16:50