Siemens 3070
Fra : Karsten Jühne

Dato : 09-01-02 20:57

Hej.
Nu da Siemens 3070 er ved at være nede i en fornuftig pris, overvejer
at købe en, men inden vil jeg lige høre om der er nogen her i gruppen,
der har erfaringer med den - gode såvel som dårlige.
--
Mvh.
Karsten

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-01-02 23:30

Hej Karsten

Karsten Jühne <kj@beskedboks.dk> wrote:

>Nu da Siemens 3070 er ved at være nede i en fornuftig pris, overvejer
>at købe en, men inden vil jeg lige høre om der er nogen her i gruppen,
>der har erfaringer med den - gode såvel som dårlige.

Jada, jeg har brugt en sådan siden den kom på markedet, som sædvanligt
købt i Tyskland og den fungerer helt perfekt, jeg mindes ikke at
ha' bemærket nogle problemer med den, så den kan du roligt købe, den kan
jo "det hele" og kan opdateres med ny software online.

Hvis du vil vide noget mere specifikt, så mail mig, eller ring !

--
M.v.h. Ole®

Fra : Karsten Jühne

Dato : 10-01-02 14:10

Hej Ole.

On Wed, 09 Jan 2002 23:30:08 +0100, Ole Rasmussen
<dont_reply@nospam.dk> wrote:

>Jada, jeg har brugt en sådan siden den kom på markedet, som sædvanligt
>købt i Tyskland

Ja, jeg tænkte nok, at du havde den

Jeg har da også overvejet at købe den i Tyskland, men der er modellen
ikke længere på markedet. Den er erstattet med 4170, som ikke findes
på siemens danske hjemmeside. Jeg har svært ved at finde ud af, hvad
forskellen mellem dem er (hvis der er nogen), og jeg kan få 3070 i
Danmark til 1400,- hvilket kan konkurrere med en 4170 til 185 euro....

Underligt nok fås Siemens håndsæt i 3000-serien heller ikke i
Tyskland. Jeg har overvejet en 3010 micro. Har du - eller andre her -
prøvet den?

Er der nogen foranstillet 0 problemer med Siemens produkter købt i
Tyskland, ligesom med Eurit 40?

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-01-02 23:46

Hej igen Karsten

Karsten Jühne <kj@beskedboks.dk> wrote:

>Underligt nok fås Siemens håndsæt i 3000-serien heller ikke i
>Tyskland.

Næh, de er jo udgået og erstattet af 4000 serien, det er blot på DK
markedet vi, som vanligt, er bagud, og nu skal de vel ha' solgt
restlageret hér.

> Jeg har overvejet en 3010 micro. Har du - eller andre her -
>prøvet den?

Ja da, selvfølgelig jeg har 2 af slagsen her, tilkoblet min 3070,
iøvrigt sammen med 2 stk. 2000 Pocket. 3010 micro fungerer fint og
uden problemer, det eneste jeg kan komme på er at de, sammenlignet med
2000 Pocket, er lidt svage i "modulationen", altså de råber ikke så højt
som 2000 serien, selv om de er skruet helt op. men ellers intet at
bemærke.

>Er der nogen foranstillet 0 problemer med Siemens produkter købt i
>Tyskland, ligesom med Eurit 40?

Nej, det problem er overstået.

Iøvrigt omkring 3070 contra 4070, (sidstnævnte har jeg ikke kigget på)
så kan 3070 jo opgraderes online via en USB tilslutning, og derfor
formentlig ved hjælp af ny software få samme funktioner som 4070 ?.

--
M.v.h. Ole®