Skærme
Fijala 3554
TFT-skærme til computerspil
Fra : Aggy

Dato : 09-01-02 20:07

Hejsa

Jeg er ved at finde den rette anledning til at skifte fra CRT til LCD.

Mit spg. er så:
Kan man spille spil med et tilfredsstillende billede på en LCD-skærm? Har
TCO-godkendelserne indflydelse på skærmens ydeevne når det kommer til spil?

Mvh
Anders

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 09-01-02 23:21

Aggy wrote:

>Hejsa
>
>Jeg er ved at finde den rette anledning til at skifte fra CRT til LCD.
>
>Mit spg. er så:
>Kan man spille spil med et tilfredsstillende billede på en LCD-skærm?

Ja

>Har
>TCO-godkendelserne indflydelse på skærmens ydeevne når det kommer til spil?

Nej

--
Med venlig hilsen / Best regards
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Thomas

Dato : 05-02-02 22:19

hey mester!
du skal kigge efter hvor høj en refresh rate skærmen har. 25ms er godt til
spil... men når det kommer over bliver det ikke så fedt.
Tco har ikke noget med det af gøre. Det er en godkendelse af den stråling
skræmen giver fra sig..

Greetz Suicidal
ps. kig eventuelt på
http://www4.tomshardware.com/display/02q1/020114/index.html

Fra : Lars

Dato : 06-02-02 11:26

On Tue, 5 Feb 2002 22:18:33 +0100, "Thomas"
<thomasrichter@wanadoo.dk> wrote:

>du skal kigge efter hvor høj en refresh rate skærmen har. 25ms er godt til
>spil... men når det kommer over bliver det ikke så fedt.

Refresh rate måles ikke i ms, du blander det sammen med respons
tid.

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-02-02 02:19

Men mon ikke det er en mere relevant oplysning i forbindelse med TFT-skærme?
Da de jo ikke opdateres hvis ikke der sker ændringer er det sådan set noget
vrøvl at tale om refresh rate, responstid derimod... Det er ikke det samme,
det har du selvfølgelig ret i.

/Jacob