ligge på rykken
Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 09-01-02 19:17

Min hund plejer altid at friviligt rulle om på rykken på gulvet når vi er
kommet hjem fra gåtur og han er våd og så tører jeg ham på maven med et
håndklæde og bagefter får han en hundekiks !

Men pludselig vil han ikke længere rulle om på rykken han lægger sig ned når
jeg siger dæk men når jeg så skal til at rulle ham rundt bliver han helt
stiv og spænder musklerne i benene og stritter imod !det er tydeligt at han
ikke bryder sig om det pludselig , men er det så noget dominans eller hvad
sker der pludselig , har andre været ude for sådan noget ? og har nogen et
forslag til hvad jeg gør ?

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 09-01-02 23:36

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:VN%_7.17561$Zm5.1574934@news000.worldonline.dk...
> [...]
eller hvad
> sker der pludselig , har andre været ude for sådan noget ? og har

Tja var jeg dig ville jeg sikre at hunden i al fald ikke på en eller
anden måde har smerter/ kan være kommet til skade .. især fordi
forandringen pludselig sker .. har hunden en normal gang, løb osv ...
?

mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 10-01-02 10:26

> [...]
> anden måde har smerter/ kan være kommet til skade .. især fordi
> forandringen pludselig sker .. har hunden en normal gang, løb osv ...

Ja han er helt frisk ! Jeg tror også at jeg har fundet løsningen nu den er
godt nok lidt dyrere i godbider den virkede da i morges jeg tog bare en
godbid i munden så han kunne se den og lige da han rullede om på ryggen fik
han den , og så får han den han plejer bagefter nu må jeg se om det
virker senere i dag .

Fra : Lars

Dato : 10-01-02 19:20

Hejsa

Hvor gammmel er han (jeg går ud fra at "han" er en han)?
Hvilken race er han (eller hvis blanding så forældrenes race)?

Er det opstået pludseligt eller kommet langsomt?

Hvis han er i "puperteten", er der så andre tegn på, at han er ved at føle
sig mere selvsikker?

Har der været nogen "episoder", der kan relateres til det (f.eks. leg med en
anden hund, hvor der skete noget, mens han lå på ryggen)?

Og selvfølgelig allerførst - som det også er skrevet andet steds - har han
ondt / slået sig eller lignende.
Prøv at mærke ham over det hele og se om han ømmer sig et eller andet sted.

Mvh Lars

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 10-01-02 19:47

Lars <vln@post11.tele.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Hvor gammmel er han (jeg går ud fra at "han" er en han)?
> Hvilken race er han (eller hvis blanding så forældrenes race)?

Jeg prøver at finde en oversigt over de facer hunden går igennem det er bare
svært når det er en forholdsvis sjælden race herhjemme jeg mailer kun med en
opdrætter herhjemme de andre der er har vist ikke internet og har ikke
kunnet finde noget på udenlandske hjemmesider! facerne er jo forskellige fra
race til race
han er 15mdr på mandag Staffordshire Bull Terrier

> Er det opstået pludseligt eller kommet langsomt?

ret pludseligt

> Hvis han er i "puperteten", er der så andre tegn på, at han er ved at føle
> sig mere selvsikker?

ja det er der også han er mere på vagt når jeg går tur med ham især når det
er mørkt

> Har der været nogen "episoder", der kan relateres til det (f.eks. leg med
en
> anden hund, hvor der skete noget, mens han lå på ryggen)?

nej mennesker er de eneste der kan få ham til at ligge på ryggen og det
eneste der sker der er at han bliver kløet på maven

> [...]
> ondt / slået sig eller lignende.
> Prøv at mærke ham over det hele og se om han ømmer sig et eller andet

han har ikke ondt nogen steder

Fra : Lars

Dato : 10-01-02 20:45

meddelelse news:Gkl%7.17820$Zm5.1639587@news000.worldonline.dk...

> [...]
fra
> race til race
> han er 15mdr på mandag Staffordshire Bull Terrier
Har du prøvet via alt.animal.dog - så har du jo pludselig fat i hele verdens
hundefolk i stedet.

> ret pludseligt
Da det (ændringen i hans opførsel) er kommet pludselig, tror jeg ikke rigtig
på at det har noget med dominans.
Hvis der var en sammenhæng, tror jeg på, at du ville have kunnet mærke
diverse små forandringer i hans opførsel over for dig.
Jeg læste lige den anden tråd omkring potevoks og dine "problemer" der.
Det er vel ikke i den forbindelse, der kan være sket et eller andet i
retning af en negativ oplevelse for ham og som har fået ham til ikke at
kunne lide at blive "håndteret" af dig.?

Hvad siger hans kropssprog, når du prøver det.
Hvis du kigger efter detaljer såsom halestilling, ører, øjne og mundvige,
vil du måske få en ide om, om det er af trods (skal vi kalde det dominans)
han ikke vil eller det er af en anden grund.

Hilsen Lars