Eheim pumper.
Fra : Thomas Olsen

Dato : 09-01-02 17:25

Hej.

Er der nogle der kan fortælle mig forskellen på

2215 og 2226 den sidste er prof. udgaven
men hvad specielt er der ved den udover den bruger mere strøm ??

og hvilken een skal jeg vælge til et 240L akvarie, er der andre en eheim ??

Thomas.

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 09-01-02 21:13

Hej Thomas.
Det er meget svært at svare dig - du må fortælle - fortælle - fortælle.
Det er ikke bare et spørgsmål om hvor stort dit akvarium er - hvad vil du
bruge dit Akvarium til?
Skal du have ciklider, hvor mange og hvor store - selskabsakvarium med
planter - eller noget helt andet?
Hilsen
Jørgen

Fra : Thomas Olsen

Dato : 10-01-02 08:54

Hej Jørgen.

> [...]
> bruge dit Akvarium til?
> Skal du have ciklider, hvor mange og hvor store - selskabsakvarium med

Det skal være til et selskabsakvarium, med en del planter i, hvilke ved
jeg endnu ikke, men der skal ivertilfald nogle siamesiske algeædere i
samt en del neon, resten kommer hen af vejen.
jeg har lavet en baggrund i akvariet af flamengo hvor jeg har gjort
plads til udv. punmpe.

Thomas.

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 09-01-02 22:17

> [...]
>
> 2215 og 2226 den sidste er prof. udgaven
> men hvad specielt er der ved den udover den bruger mere strøm ??

Den første er en gammel model. Den anden er lettere at have med at gøre ved
rensning af filtermateriale, idet dette befinder sig i filterkurve, hvilket
det ikke gør i den første. Yderligere er der letaftagelige slangestudse på
2226 modellen, hvilket er noget du skal købe ekstra ved 2215 modellen.

Torben