Motherboard, hvad skal jeg købe?
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 09-01-02 17:34

Hej

Jeg står for at skulle samle mig en ny PC.
Men jeg er i tvivl om hvisket motherboard der er godt.

Konfigurationen er som følger:
AMD XP 1600+
512 MB RAM
2 x 40 GB HD
G-force2 64MB grafik
Plextor brænder

Jeg har valgt ikke at bruge DDR RAM da det er for dyrt.

Jeg håber at du kan komme med et godt råd.

Carsten Pedersen

Fra : Jonny Jensen

Dato : 09-01-02 18:29

Jeg ville umiddelbart vælge et Asus A7V133. Det er stabilt, har onboard
raid, som også kan bruges til ide-controller og så har det Via KT133A
chipset, som jeg mener er det bedste chipset til SD-ram på AMD platformen.

Alternativt skal lige nævnes ECS K7S5A, som under støtter både DDR og
SD-ram. Med DDR ram ved jeg at det er blandt de hurtigste chipset der er, så
mon ikke det yder helt godt, selv med SD-ram? Og så er det jo billigt. Mener
det koster omkring 600 kroner, men prøv at se nærmere på www.edbpriser.dk

Jonny.

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 09-01-02 20:29

Abit A7V133

Fra : Locudo

Dato : 09-01-02 21:02

Er via133a godt nok når han vil bruge den
til en AMD XP cpu.

Locudo

Fra : Santa Xcaze

Dato : 09-01-02 21:38

Snip
"Mikkel Gravgaard" <grav@IHATESPAMklokke.dk> wrote in message
> Abit A7V133

Abit??? Det er asus bundkort du nævner!!!

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 09-01-02 20:53

Carsten Pedersen wrote:

<snip>
> Konfigurationen er som følger:
> AMD XP 1600+
> 512 MB RAM
> 2 x 40 GB HD
> G-force2 64MB grafik
> Plextor brænder
<snip>

Epox EP-8KTA3 Pro, bare for at gøre forvirringen komplet, nu da
Asus og Abit er kastet i ringen

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Santa Xcaze

Dato : 09-01-02 21:39

SNIP
> Epox EP-8KTA3 Pro, bare for at gøre forvirringen komplet, nu da
> Asus og Abit er kastet i ringen

Jep er sq det svedigste viakt133a board på markedet uden tvivl ...

Fra : Santa Xcaze

Dato : 09-01-02 21:38

SNIP
> Jeg står for at skulle samle mig en ny PC.
> Men jeg er i tvivl om hvisket motherboard der er godt.

> [...]
Køb et Epox 8kta3+pro (har onboard raid, samt alt i OC) dejligt stabilt ;)

Jeg ville dog skifte det geforce 2 mx ud med et geforce 2 ti200 til 1099
eller et geforce 3 ti200 til 1499