Harry Potter og Savegame?
Fra : Per Nielsen

Dato : 09-01-02 11:53

Jeg trænger efterhånden til en reformatering af Win98SE. Min datter og jeg
er nået rimeligt langt i Harry Potter, så jeg vil helst ikke skuffe hende
med at vi skal starte forfra.

Vil vi efter reformatering kunne starte i Harry Potter hvor vi slap, hvis
bare jeg laver en backup af biblioteket "save"? Det lyder umiddelbart
logisk, men jeg har set andre spil hvor dette ikke virkede, Ghost Recon
f.eks..

Fra : Ole

Dato : 09-01-02 16:52

Jeps det virker

Mvh Ole

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5kV_7.42$PO.2926@news.get2net.dk...

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-01-02 01:31

"Ole" <ojc@post.tele.dk> wrote in message news:a1hosr$eom$2@sunsite.dk...
> Jeps det virker

OK, så er det jo bare at gå i gang .

Fra : Poul Christensen

Dato : 09-01-02 23:11

Hej

> Det lyder umiddelbart logisk, men jeg har set andre spil > hvor dette ikke
virkede, Ghost Recon f.eks..

Det er fordi nogle spil gemmer savegames i en undermappe under Documents and
Settings, så der kan man blive snydt (er selv blevet det i Max Payne)

Hilsen Poul

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-01-02 01:34

"Poul Christensen" <chrispo@post6.tele.dk> wrote in message
> virkede, Ghost Recon f.eks..
>
> Det er fordi nogle spil gemmer savegames i en undermappe under Documents
and
> Settings, så der kan man blive snydt (er selv blevet det i Max Payne)

Ja, den kan jeg også godt huske. Hvor svært kan det egentlig være at
spilfabrikanterne blev enige om en standard på dette område? Det burde altid
være så nemt som at lave backup af save mappen. Sorry, et lille surt opstød
.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 10-01-02 14:51

Per Nielsen wrote:

> [...]
> være så nemt som at lave backup af save mappen. Sorry, et lille surt opstød

Det er faktisk Microsoft som anbefaler at bruge data gemmes under Documents and
Settings\BrugerProfil og det gør det ret enkelt hvis der er flere brugere på
samme maskine.

Eksempelvis kan man på WindowsNT/2000/XP oprette brugere med begrænsede
rettigheder som så kun kan ændre i deres egne data og opsætninger og dermed ikke
kan komme til at slette noget der tilhøre andre eller installere noget som
ændre/ødelægger installationen af styresystemet.

Mvh

Bruno

PS. Hvis man er i tvivl om hvor data gemmes så er en god ide at tage et spil,
gemme og derefter lade Windows søge efter de nyeste filer på maskinen.

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-01-02 10:19

> PS. Hvis man er i tvivl om hvor data gemmes så er en god ide at tage et
spil,
> gemme og derefter lade Windows søge efter de nyeste filer på maskinen.

Den ide var da slet ikke så tosset.

Fra : SharkanDK

Dato : 10-01-02 01:35

Harry Potter gemmer i Documents and settings. Jeg er selv blevet snydt af
save bib. en gang. Der ligger kun billeder, ingen data.

Fra : Ole

Dato : 10-01-02 14:16

Jeg har ikke disse biblioteker hos mig
Her gemmes både savegames og billeder i mappen save og dt har virket
upåklageligt hos os.
Derfor mit tidligere indlæg

Mvh Ole

SharkanDK <sharkandk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c3ce1b5$0$35551$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : rhexis

Dato : 10-01-02 16:00

> Jeg har ikke disse biblioteker hos mig

Så har du nok heller ikke Windows 2000 / XP.

--
rhexis

Please delete as much text as possible when quoting and reply /under/ the
text and not above. Thanks. +++ Do you have stairs in your house?

Fra : Ole

Dato : 10-01-02 17:42

Korrekt, men var det ikke en reformatering af win98 SE.

rhexis <b6b2ctt3xihf24k001@sneakemail.com.REMEMBER.To.Despam.Address> skrev
i en nyhedsmeddelelse:3c3db036$0$17217$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-01-02 09:50

"SharkanDK" <sharkandk@hotmail.com> wrote in message
> Harry Potter gemmer i Documents and settings. Jeg er selv blevet snydt af
> save bib. en gang. Der ligger kun billeder, ingen data.

Ups, dem kan jeg ikke lige finde. Hvor finder jeg dem henne?

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-01-02 10:18

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
> Ups, dem kan jeg ikke lige finde. Hvor finder jeg dem henne?

Sorry, det var før jeg fik læst de andre indlæg.