Fast placering af logo i Word98
Fra : Jørgen Hedevang

Dato : 09-01-02 10:46

Jeg vil gerne placere og fiksere et logo midt på højre kant af 1. side
af et brev. Det skal blive på positionen uanset hvor mange sider tekst
brevet er på. Har prøvet at følge vejledningen i "Hjælp" men uden
held. Er der én der kan hjælpe?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-01-02 13:02

"Jørgen Hedevang" <joergen@hedevang.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af et brev. Det skal blive på positionen uanset hvor mange sider tekst
> brevet er på. Har prøvet at følge vejledningen i "Hjælp" men uden

Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med Word98? I Word 2000 indsætter jeg en
Tekstboks (Indsæt - Tekestboks), der hvor jeg vil have logoet til at være,
og derefter indsætter jeg logoet i tekstboksen og formaterer tekstboksen med
"firkantet" tekstombrydning.
Så kan jeg skrive alt det, det skal være uden at logoet flytter sig.

Jan

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 09-01-02 13:24

Den helt korrekte måde at gøre det på er:
Indsæt dit logo i sidehovedet og tilpas størrelsen der. Du kan sagtens
placere logo efter forgodtbefindende og lave det i hvilken som helst
størrelse du ønsker.
Derefter lukker du bare sidehovedet og vupti er logoet placeret i baggrunden
på nøjagtig samme sted på hver side.
Gem evt. brevpapiret som *.dot fil.
m v h
HC

Fra : pre

Dato : 09-01-02 13:26

De fleste ville vælge en skabelon hvor Sidehovedet blev placeret hvor det
skal være. Det sker gennem værktøjslinien Sidehoved i Vis menuen. Hvis ingen
af funktionerne Forskellige aktiveres vil alle dokumenter startet fra
skabelonen være ens. Kik på værktøjslinien, der kan indsættes meget andet.

Sidehovedets bundlinie kan flyttes efter behov. Tryk på Enter.

Samme resultat kan nås gennem en makro - så skal vi bare ha´ flere detailler
om logoet, hvis der er både tekst og grafik.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-01-02 14:10

Måske har jeg misforstået noget, men i det oprindelige indlæg blev der
spurgt om, hvordan man fik logoet til at være på side 1 og kun der, uanset
hvor mange sider dokumentet var på, og det er det, jeg har svaret på. De to
sidste svar går på er vel det modsatte, nemlig hvoirdan man får logoet til
at være samme sted på alle sider.

Jan

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 09-01-02 14:41

Det oprindelige spørgsmål er lidt dårligt formuleret, da JH vil have det
fast placeret på 1. side uanset hvor mange sider tekst der er. Jeg har bare
gået ud fra at kan også vil have samme placering på en evt. side 2, 3 osv.
m v h
HC