at oprette variabelnavne runtime i en løkk~
Fra : Kim Schulz

Dato : 09-01-02 10:54

hejsa
jeg skal have oprettet en stor bunke JLabels (64 stk) og tænkte derfor
at dette kunne gøres lettest med et par løkker. hver label skal laves
med:   l1 = new JLabel("", black,SwingConstants.CENTER);
   content.add(l1);
   l1.addMouseListener (listener);
hvor l1 gerne skulle erstattes a noget ala lXY hvor X og Y er et tal
mellem 1 og 8 (inklusive)

hvordan er det lige jeg gør det i java?
selve for løkke strukturen til det kan jeg sagtens lave, det er mere det
med at navngive variabler i runtime.

MVH
Kim Schulz

--
[ http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser! ]
[ Seneste artikel: ]

Fra : Brian Matzon

Dato : 09-01-02 11:12

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message news:20020109105358.590e31d5.kim@schulz.dk...
> [...]
>
> hvordan er det lige jeg gør det i java?
> selve for løkke strukturen til det kan jeg sagtens lave, det er mere det
Kan man ikke. Men du kan placere dem i et array (evt 2 dimensionelt)

labels[x][y] = new JLabel(...)
}

/Brian Matzon