Zalman profil
Fra : Freeloader

Dato : 09-01-02 10:46

Jeg har lige købt en Zalman NB32 køleprofil. Den skal sidde på mit Asus
A7V266-E, hvor hullerne som bekendt ikke passer. Har jeg forstået det
rigtigt at man bare skal smøre den ene lim på chipsætte og den anden lim på
Zalman profilen? Hvad med kølepastaen? Skal den ikke bruges når man bruger
limen.

Freeloader

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 09-01-02 11:01

"Freeloader" <freeloader2k@hotmail.com> skrev:

> Har jeg forstået det rigtigt at man bare skal smøre
> den ene lim på chipsætte og den anden lim på Zalman
> profilen?

Ja.

> Hvad med kølepastaen?

Der er tale om varmeledende lim, så det er unødvendig.

> Skal den ikke bruges når man bruger limen.

Nej.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : Seth

Dato : 09-01-02 11:52

"Rasmus A. Nielsen" <rasmus@bbservice.dk> wrote in message

> [...]

Så brug for guds skyld ikke to komponent lim.....www.studiedata.dk har hvad
du mangler...

Seth

Fra : Sporten

Dato : 09-01-02 15:50

"Seth" <crow_104@hotmail.com> wrote in message

> "Rasmus A. Nielsen" <rasmus@bbservice.dk> wrote in message

> Så brug for guds skyld ikke to komponent lim

jog for det er varmeledende det lim der følger med zalman køleren. men det
er nok en god ide, at blande de to lime, før du smidder det på.

MVH
Sporten

Fra : Freeloader

Dato : 09-01-02 18:40

"Sporten" <mroslev@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
>
> jog for det er varmeledende det lim der følger med zalman køleren. men det
> er nok en god ide, at blande de to lime, før du smidder det på.

Der står i brugsanvisningen at man skal smøre lim A på chipsættet og lim B
på køleprofilen, og så presse disse hårdt sammen. Er det ikke den rigtige
måde

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 09-01-02 18:52

"Freeloader" <freeloader2k@hotmail.com> skrev:

> Der står i brugsanvisningen at man skal smøre lim A
> på chipsættet og lim B på køleprofilen, og så presse
> disse hårdt sammen. Er det ikke den rigtige måde

Jo, det er det da.

Fra : F.Larsen

Dato : 09-01-02 23:15

> Jo, det er det da.

Jeg har nu brugt termisk tape, og det fungere ok, jeg har lavet et par målinger
som kan ses her:
http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Og, _hvis_ du bruger 2 komponent limen skal den IKKE blandes før brug ;=)

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 09-01-02 14:27

"Seth" <crow_104@hotmail.com> skrev:

> Så brug for guds skyld ikke to komponent lim.....
> www.studiedata.dk har hvad du mangler...

Nåh, hvorfor så ikke bruge det medfølgende 2 komponent lim?
Det virker da meget fint.

Jeg ved ikke om du tænker på at bruge tape istedet for?
Det vil jeg ikke tilråde, da VIA chippen er meget buet, så profilet
vil kun få fysisk kontakt med chippen i hjørnerne, hvis man benytter
tape.
At bruge det der Arctic Silver halløj til chipsættet, det vil IMO være
overkill.