ABIT ??
Fra : Henrik Andersen

Dato : 09-01-02 04:22

Hejsa

Jeg går og overvejer om jeg skal investere i et ABIT bundbrædt til min
kommende maskine....

Så hvordan er ABIT's kvalitet???

Noget der er at anbefale??

Henrik Andersen

Fra : orbital

Dato : 09-01-02 09:19

On Wed, 9 Jan 2002 04:21:41 +0100, "Henrik Andersen"
<dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> wrote:

>Hejsa
>
>Jeg går og overvejer om jeg skal investere i et ABIT bundbrædt til min
>kommende maskine....
>
>Så hvordan er ABIT's kvalitet???
>
>Noget der er at anbefale??

Abit KR7A er det mest vilde kt266a bundkort med ata133. Det fås vist
endnu ikke i DK, men hos http://www.overclockers.co.uk

Det er vist sådan med abit, at enten elsker man de bundkort (med cpu
softmenu og alle tweaks), eller også modsat. Kvaliteten plejer at være
tip top, ellers kan man jo ikke OC.

mvh

John

Fra : Lars Krag

Dato : 09-01-02 10:12

"Henrik Andersen" <dk8008REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:ZFO_7.17245$Zm5.1532916@news000.worldonline.dk...
> Hejsa
>
> Jeg går og overvejer om jeg skal investere i et ABIT
> bundbrædt til min kommende maskine....
> Så hvordan er ABIT's kvalitet???
> Noget der er at anbefale??

Jeg har været, og er meget glad for de Abit boards jeg
har og har haft. God kvalitet, høj ydelse og mange tweaks.
Personligt foretrækker jeg Asus, men Abit og Epox er
IMO *stort set* ligeså gode, og er endda i nogle tilfælde
et bedre valg (afhængig af udvalg i chipset, features mm.)

Hvis du virkelig vil undersøge sagen inden, du investerer
så vil det nok være en endnu bedre idé at spørge om det
specifikke bundkort du påtænker at anskaffe. Alle bundkort
har som regel deres "finurligheder", så for at et måske mere
anvendeligt svar kan jeg anbefale et specifikt spørgsmål.

Lars

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 09-01-02 15:31

> Så hvordan er ABIT's kvalitet???

Jeg har haft flere Abit kort. Senest et Abit KT7A-RAID.
Det har der været nogle problemer med BIOS og andre ting på.
Lige p.t. er det faktisk til reparation, og har været det siden en gang i
starten i december. Da jeg købte det kort, havde jeg en kammerat som købte
et helt magen til. Hans er osse til reparation lige nu.
Såeh... Tja.. man kan være uheldig...dog ser det her lidt mystisk ud.

> Noget der er at anbefale??

Men selvom jeg har haft problemer med det her kort, er Abit helt sikkert
noget jeg vil anbefale. Det har en helt masse lækre features. IHMO især et
godt kort hvis man har tanker om at man vil overclocke.

Mvh
Thomas

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 09-01-02 16:46

Hej
Hvad var der galt med kortet. Jeg har et magen ved ?

/Kristian

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 09-01-02 20:07

> Hvad var der galt med kortet. Jeg har et magen ved ?

Det er som sagt ikke kommet fra reparation endnu, så jeg ved det ikke.
Men defekt BIOS regner jeg med.

Fra : Santa Xcaze

Dato : 09-01-02 16:05

SNIP

There Can only be one Abit KR7A-Raid kan fås hos www.shg.dk eller som nævnt
hos overclockers.co.uk !!!

Har selv boardet og det sparker bare så meget røv at man ikke fatter det
..... ;)

Ellers ville jeg mene asus a7e eller hvad det hedder grundet dets onboard
lyd ... ;) Ellers er epox via kt266a board også meget cool ... Dog er abit
et high end produkt og derfor lidt dyrere end fx asus og epox !!!

Fra : Henrik Andersen

Dato : 14-01-02 02:17

Takker for alle de gode svar, det bliver ABIT næste gang....

Et andet spørgsmål, hvis jeg køber et mobo hvor cpu'n kører 266 FSB og
rammen 133 mhz (SDram) på bussen, sammenlignet med 266 mhz (de der
1600/2100/2700 DDR ram??) , går jeg så glib af noget eller, jeg har ikke
100% forstået det der...

Mvh Henrik Andersen