Men bliver vist til sidst
Fra : LazyA

Dato : 09-01-02 03:13

Hej NG

På siden jeg er igang med (www.spirillen.dk) bliver indholdet af min iframe
loaded før menuen (javascript). Det dur ikke, kan jeg ændre det? (I koden
står scriptet før iframen).

Mvh

Anders Hagstrøm

Fra : Søren Søby

Dato : 09-01-02 06:47

Hej LazyA

Jeg vil tro at du kan undgå at iframe-indholdet loader først, hvis du
definerer indholdet af din iframe med JavaScript. Her er et lille eksempel:

<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT>
function funktion1(){
// Det der skal loades først!
}
function funktion2(){
document.all.navnet_paa_din_iframe.src="indhold.html"
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<IFRAME SRC="" NAME="navnet_paa_din_iframe">
</BODY
</HTML>

Med venlig hilsen
- Søren Søby

Fra : Søren Søby

Dato : 09-01-02 15:54

Hej igen

Det skal se således ud:

<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT>
function funktion1(){
// Det der skal loades først!
function2();
}
function funktion2(){
document.all.navnet_paa_din_iframe.src="indhold.html"
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY OnLoad="javascript:function1()">

Fra : Søren Søby

Dato : 09-01-02 16:07

Hej igen igen

Det skal altså se således ud:

<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT>
function funktion1(){
// Det der skal loades først!
funktion2();
}
function funktion2(){
document.all.navnet_paa_din_iframe.src="indhold.html"
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY OnLoad="javascript:funktion1()">

Fra : LazyA

Dato : 10-01-02 23:22

"Søren Søby" <cyberviking@stofanet.dk> skrev

> Det skal altså se således ud:

Hej Søren.

Jeg takker for din hjælp, men jeg kan altså ikke få det til at virke. Når
jeg sætter det ind som jeg tror du mener roder den helt rundt på siden og
spørger om jeg vil fortsætte med at køre scripts...

Mvh

Anders

Fra : LazyA

Dato : 09-01-02 15:47

"Søren Søby" <cyberviking@stofanet.dk> skrev

> Jeg vil tro at du kan undgå at iframe-indholdet loader først, hvis du
> definerer indholdet af din iframe med JavaScript. Her er et lille
eksempel:

Hej Søren.

Det kan jeg altså ikke få til at virke. Nu er det nok fordi jeg er
nybegynder, og ikke ved præcist, hvad der skal skrives hvor....

Her er et par uddrag fra siden som den er nu.

1. Menuen.

<script type='text/javascript'>

//HV Menu v5- by Ger Versluis (http://www.burmees.nl/)
//Submitted to Dynamic Drive (http://www.dynamicdrive.com)
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script and more

function Go(){return}

</script>
<script type='text/javascript' src='exmplmenu_var.js'></script>
<script type='text/javascript' src='menu_com.js'></script>
<noscript>Your browser does not support script</noscript>

2. Iframen.

<iframe src="doc.html" width="121" height="968"
frameborder="0" align="center" valign="top"></iframe>

Slut.

Jeg har så forsøgt at indsætte din kode....men den melder problemer.
Sikkert bare fordi jeg ikke ved, hvordan jeg skal udfylde de "tomme felter"
.

Mvh

Anders Hagstrøm