Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Den subjektive faktor (digitale kameraer)
Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-01-02 01:03

Jeg havde et Digital IXUS 300 i sommers og var glad for det, men det
blev stjålet. Jeg valgte at lege lidt med video i stedet for foto i en
periode, men nu vil jeg gerne snart tilbage til still-billedernes magi
- for et foto fortæller nu engang en historie bedre end en film, af en
eller anden grund.

Noget af det jeg var gladest for var, at kameraet var kompakt og
hårdhudet nok til at havne i lommen i kortere perioder.

Er der nogen, der kan anbefale et sted i Københavnsområdet, hvor de
har et stort udvalg i kompakte digitalkameraer, så jeg kan checke
denne faktor?

(Når jeg så har udpeget nogle kandidater kan jeg bruge
www.dpreview.com til at vælge noget af god kvalitet.)
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-01-02 02:05

"Peter B. Juul" wrote:

> (Når jeg så har udpeget nogle kandidater kan jeg bruge
> www.dpreview.com til at vælge noget af god kvalitet.)

Prøv at se nærmere på dette kamera, det er utroligt lækkert, det har
samme opbygning som det Leica jeg bruger, det er blot et år nyere,
og med en lidt bedre opløsning, og opdaterede tekniske data.

http://home.fujifilm.com/products/digital/digitalcamera/fx6800z/index.html

Jeg har altid mit Leica med i en taske, det har været ude i al slags
vejr, og jeg har på et år taget ca. 7.500 billeder.

Hvis du venter ca en måned, så kommer det samme kamera i Leica
versionen, den eneste forskel er at elementerne i optikken er
produceret af Leica, og så er der et Leica logo på forsiden, og
prisen er nok 1 til 2 tusser højere.

Jeg regner med at sælge mit nuværende Leica kamera og købe den nye
model, så snart den er på markedet.

Du kan se den Leica variant jeg har på flg. URL:
http://www.leica-camera.dk/Leica-kompaktkameraer.htm

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-01-02 12:07

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> http://home.fujifilm.com/products/digital/digitalcamera/fx6800z/index.html

Det hele blev jo lidt lettere af, at nycamera.net havde det til lige
under 5000 kr. (mod 7000 og opefter i Danmark).

Det er godt nok en kende større end jeg havde tænkt mig, men
anmelderne er generelt enige om at det er et godt kamera - selv om det
i følge dpreview.com mangler nogle indstillings-features (som jeg
sikkert ikke ville få brugt alligevel)

Tjah. Så informerede dk.fritid.foto mig lige om et kamera jeg ikke
kendte og sparede mig for lidt penge ved samme lejlighed. Ikke ringe.

--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-01-02 01:19

"Peter B. Juul" wrote:

> [...]
> anmelderne er generelt enige om at det er et godt kamera - selv om det
> i følge dpreview.com mangler nogle indstillings-features (som jeg

Jeg synes ikke et kamera bør være mindre, for så kan man ikke holde
ordenligt på det, de små kameraer som kun kan holdes mellem to fingre,
gør at man ikke kan gå på foto-jagtagt og være skudklar, man får
simpelthen krampe i fingrene.

Fra : Kim K

Dato : 09-01-02 21:51

> Er der nogen, der kan anbefale et sted i Københavnsområdet, hvor de
> har et stort udvalg i kompakte digitalkameraer, så jeg kan checke
> denne faktor?

Thorsøe foto ved vesterport har priser som et tæt på nettets billigste i dk.
Deres udvalg er ikke sindsyg største, men omvendt har jeg ikke set et eneste
ordentlig udvalg i kbh....*suk*

har netop selv købt et fuju a201 der, til 2800kr med 5 dages fuld returret
på trods af eventuelt brug
mvh Kim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-01-02 23:41

"Kim K" <5th@ofir.dk> writes:

> Thorsøe foto ved vesterport har priser som et tæt på nettets billigste i dk.

Nu har jeg kun vindueshandlet hos dem, men jeg syntes bestemt ikke, at
de kunne hamle op med det jeg kan finde på edbpriser.dk. Typisk lå de
1000 kr. over.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Niels Svendsen

Dato : 10-01-02 00:19

Hvis det er for at få et lille cam, er det måske værd at kikke på minoltas
nye cam X. Det er ganske vist kun med 2Mp men det er jo omkring det du var
tilfreds med. der kommer prøvebilleder hos Steve om få dage.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-01-02 00:57

"Niels Svendsen" <niels.svendsen@mail.dk> writes:

> Hvis det er for at få et lille cam, er det måske værd at kikke på minoltas
> nye cam X. Det er ganske vist kun med 2Mp men det er jo omkring det du var
> tilfreds med. der kommer prøvebilleder hos Steve om få dage.

Nu _er_ Fujien bestilt hos nycamera.net.

Jeg er imponeret over deres service.

En derfra skrev til mig, at kameraet var for meget på tilbud til at
de ville betale gebyr for credit card, hvilket var OK med mig, så
tager vi bare efterkrav. JEg mailede tilbage og spurgte efter ekstra
batteri og et par timer efter ringede de fra Tyskland for at snakke
batteri og etui (det kostede 10 euro, så det var jo til at overkomme).

Han regnede med at sende det i dag.
--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-01-02 01:15

"Peter B. Juul" wrote:

> .........cut........ JEg mailede tilbage og spurgte efter ekstra
> batteri og et par timer efter ringede de fra Tyskland for at snakke
> batteri og etui (det kostede 10 euro, så det var jo til at overkomme).

Det bruger alm. AA NMiH batterier på 1600 og 1800 mAh, de kan købes for
25 dask pr stk. og køb endelig en 4 - 8 stk., digicam's bruger strøm
lige så hurtigt som vores bedre halvdel bruger penge på et januar udsalg...:)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-01-02 20:13

> [...]

> lige så hurtigt som vores bedre halvdel bruger penge på et januar udsalg...:)

mht. batterier, så har Fuji altså ombestemt sig siden 4700Z bruger et
NP-80 Lithium-Ion batteri.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-01-02 20:22

[JEg kom til at skrive forkert modelnummer i første forsøg. Rettet]

> [...]

> lige så hurtigt som vores bedre halvdel bruger penge på et januar udsalg...:)

mht. batterier, så har Fuji altså ombestemt sig siden 6800Z bruger et
NP-80 Lithium-Ion batteri.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-01-02 20:57

[JEg kom til at skrive forkert modelnummer i første forsøg. Rettet. I
andet forsøg var formuleringen så bare noget
sludder. Rettet. Supersedes er en rar header.]

> [...]

> lige så hurtigt som vores bedre halvdel bruger penge på et januar udsalg...:)

mht. batterier, så har Fuji altså ombestemt sig siden 4700Z. 6800Z