Manual til Amitech 433
Fra : Ole Axelsen

Dato : 08-01-02 23:57

Skulle der være nogen der lige sidder med en manual til en gammel Amitech
433, og som måske gider finde lidt oplysninger for mig. Jeg har ledt hos
Amitech, men de kender tilsyneladende ikke denne model. Det er en Pentium
120. Den kan max håndtere en 200 MHz CPU, og lige nu kører den med en 166
MMX. Den bliver dog lidt rigelig varm, så jeg ville godt have sat spændingen
lidt ned. Jeg kan bare ikke finde nogen steder på boardet der fortæller om
vcore spænding. Jeg er nu heller ikke sikker på om MMX overhovedet er
understøttet, men den siger godt nok MMX under boot.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 09-01-02 10:08

Ole Axelsen wrote:

> [...]
> fortæller om vcore spænding. Jeg er nu heller ikke sikker på om
> MMX overhovedet er understøttet, men den siger godt nok MMX
<snip>

Giv os en BIOS ID-streng at arbejde med, så bliver det lidt
nemmere (Amitech har aldrig selv lavet bundkort, men nogen må jo
have lavet dit bundkort, ID-strengen fortæller os hvem det
er...).

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Finn

Dato : 09-01-02 10:27

Ole Axelsen <oleaxelsen@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c3b7921$0$37928$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> vcore spænding. Jeg er nu heller ikke sikker på om MMX overhovedet er
> understøttet, men den siger godt nok MMX under boot.

Hvis den er så gammel at den er født som pentium 120 skal man nok ikke
regne med at den kan udnytte MMX mulighederne. Men der er et sted- jeg mener
det hedder WIMS bios side hvor man kan finde programmer der kan detekte hvem
der har lavet bundkortet.Det kunne jo være der lå en manual på
producentens hjemmeside endnu. Med venlig hilsen Finn

Fra : Ole Axelsen

Dato : 09-01-02 20:54

"Finn" <fimus@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis den er så gammel at den er født som pentium 120 skal man nok ikke
> regne med at den kan udnytte MMX mulighederne. Men der er et sted- jeg
mener

Det ville jeg jo heller ikke selv mene, emn på den anden side så burde den
jo heller ikke kunne starte op overhovedet. Og både POST og Windows
fortæller at det er en MMX CPU.

> [...]
> der har lavet bundkortet.Det kunne jo være der lå en manual på
> producentens hjemmeside endnu. Med venlig hilsen Finn

Jeg har været der, uden at finde noget. Eller dvs. jeg fandt godt nok ud af
hvem der har produceret boardet. (kan ikke huske det mere), men på dennes
hjemmeside var der ikke noget at finde. Der var kun nyere boards.

Jeg har dog konkluderet at boardet åbenbart selv detecter hvilken spænding
der skal bruges, og efter jeg fik monteret en køler der er lidt bedre bliver
den ikke så varm længere. Så resultatet bliver, at den får lov at køre som
den er. Skulle det endelig fise CPU-en af er tabet jo nok også til at bære.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 21:13

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ville jeg jo heller ikke selv mene, emn på den anden side så burde den
> jo heller ikke kunne starte op overhovedet. Og både POST og Windows

Hmm, det tror jeg ikke passer, de første cpu'er som kom med MMX
instruktionssæt var 166 Mhz versionerne.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Ole Axelsen

Dato : 09-01-02 21:30

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, det tror jeg ikke passer, de første cpu'er som kom med MMX
> instruktionssæt var 166 Mhz versionerne.

Du har helt ret, men som det fremgik af mit oprindelige indlæg er det også
netop en 166 MMX jeg har sat i. Det er det der giver anledning til hele
debatten.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 21:43

> netop en 166 MMX jeg har sat i. Det er det der giver anledning til hele
> debatten.

Damn sorry, der blev vist klippet lidt for kraftigt i indlægget.

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 13-01-02 00:29

support@amiitech.dk plejer at være flinke til at svare. Men haster det, så
prøv ct-bios fra www.heise.de Det fortæller bundkortets navn. Eller SiSoft