Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bouncer på nette hvor ?
Fra : Henrik

Dato : 08-01-02 23:16

Hej

Jeg kan ikke finde dem i dk hjælp (Canon speedlite 420 EX)

Henrik

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 09-01-02 00:02

Hejsa
Jeg har selv haft samme problem, men opgav at forklare diverse fotohandlere
hvad det drejede sig om...
"Stofen Omnibounce" (den "rigtige" bounce) kan du derfor nemmest bestille i
tyskland - selv med forsendelsesomkostninger er det endda billige end i DK
vil jeg tro?! (den vejer jo ingenting)
Prøv New York Camera (www.ny-camera.com eller www.internetfoto.de).
Det er ikke altid at Stofen's bounce er på deres hjemmesider, men de ved da
i det mindste hvad det er, så prøv at ringe derned - hos New York Camre
beder du om en Graham Mclean hvis du ikke er meget for at snakke tysk
Anyway, såen' fik jeg min Omnibounce til min 550 EX - ingen problemer
overhovedet!
Mvh
Rune Feldt-Rasmussen
Aarhus

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 09-01-02 06:11

Rune Feldt-Rasmussen wrote:

> Prøv New York Camera (www.ny-camera.com eller www.internetfoto.de).

Hvordan er reglerne egentlig for køb over nettet fra f.eks. Tyskland?
Skal man betale tysk eller dansk moms? Er der andre afgifter?

Mvh. Torsten

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-01-02 06:16

Torsten Balle Koefoed <tbk@somewhere.dk> writes:

> Hvordan er reglerne egentlig for køb over nettet fra f.eks. Tyskland?
> Skal man betale tysk eller dansk moms? Er der andre afgifter?

Når du køber ting indenfor EU betaler du lokale skatter og afgifter i
sælgers land og ikke andet.

Der er en undtagelse, hvis forretningen sælger for mere end ca. 250000
til Danmark om året. Så skal forretningen sørge for at opkræve dansk
moms i stedet for lokal moms (denne regel er meget gammel og var tænkt
som en overgangsordning, men som sædvanlige ønsker de danske
skattemyndigheder både at blæse og have mel i munden.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : KASO

Dato : 09-01-02 13:57

"Henrik" skrev d. 08-01-02 23:16 dette indlæg :
> Hej
>
> Jeg kan ikke finde dem i dk hjælp (Canon speedlite 420 EX)
>
> --
> Mvh
> Henrik

Det behøver ikke at være så svært. Jeg spurgte for ca. 1 år siden i
Bingo Foto i Ballerup. Han viste mig 2 varianter, de havde på lager. Jeg
tror priserne lå på knapt et par hundrede kr. De burde mao. ikke være
svære at finde (det var første sted jeg spurgte).

http://www.kandu.dk/

Fra : Pico

Dato : 09-01-02 17:55

> Det behøver ikke at være så svært.

Det er det heller ikke, jeg købte en i sidste måned hos FotoC i Holbergsgade.
Jeg gav 240 kr. for den, de er godt givet ud.
Pico

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 09-01-02 17:28

Hej Henrik

Omni-Bounce sælges i DK kun af Foto/C.

Selv købte jeg hos http://www.scandinavianphoto.se/ - men jeg bad om kun at
få dentilsendt som brev - ellers koster levering 195 SKK - og det er jo alt
for dyrt. Det kræver en mail til dem istedet for alm. bestilling over
nettet.

Jeg slap med prisen på bounceren plus omkring en 50,- til levering.

Mvh

Kim